QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 juli 2010

Men gu' va' kul asså! (inte)

Igårkväll började laptopens batterilampa blinka sakran. Nåt i stil med den neurotiska polischefen Charles Dreyfus i Rosa Pantern-filmerna. Då gapade jag desperat på Maken: KOM HIT!!! KOM HIT!!!!

Maken är ju som bekant familjens (och hele gatas också för den delen) dataguru numero en. Han kunde bara konstatera batteriets död, och beklaga.
Uhum...fint med en laptop som i ett nafs blev en synnerligen stationär dator. Jättekul att inte kunna lämna stickkontakten utan full ner- och uppköring (man tänker sej nooooga om, kan jag meddela)
Så nu har jag beställt ett nytt batteri. Fint med lite annorlunda utgifter. För jag har ju inte alls använt några pengar så långt på semestern. Och hade ju heller inte tänkt göra det. Alls. Och i all synnerhet inte på ett laptopbatteri.
Dessutom regnar det här idag.

Nu går jag ut i läskiga skogen och sätter mej (Pentti Varg),
men istället för munspelet tar jag symaskinen.

14 kommentarer:

  1. Visst är det kul att lägga pengar på helt onödiga grejer... Själv måste jag försöka hitta två väskor, de kostar säkert en förmögenhet...

    SvaraRadera
  2. Renée: Men DET var väl ändå inte det värsta; väskor är ju KUL!

    SvaraRadera
  3. Usch vilken tråkig utgift. Bilar och tekniksaker som krånglar vill man inte spendera ett öre på.

    SvaraRadera
  4. Låter inte kul! Hade en liknande erfarenhet med min gamla kamera... inte trevligt!

    Kramar från mig :-D

    SvaraRadera
  5. Mitt batteri har varit trasigt ett par år, men jag har inte velat förstöra nån dag med att ta reda på hur mycket ett nytt kostar... Om jag ber snällt, kan du skicka hit lite regn? Tack vännen ;-)

    SvaraRadera
  6. Det är inte roligt med den sortens shopping alls.

    SvaraRadera
  7. shit vilken tråkig utgift. den räkningen skulle jag genast ge till min man!

    SvaraRadera
  8. hej på dej, vill bara säga tackar och bockar för en fin komplimang om min header. och du batteri? vem vill lägga pengar på sånt..heheh
    kram Bibban

    SvaraRadera
  9. När jag fattade att mitt batteri hade dött så hade det redan gått ur marknaden. Så jag är stationär. Tills nästa dator, när den nu dyker upp över horisonten...

    SvaraRadera
  10. Nej några pengar har det ju ändå inte rullat i sommar så... ge mig mer utgifter bara. Bring it on liksom!

    SvaraRadera
  11. Jag har också en sådan make, som fixar datorer. Praktiskt :)

    SvaraRadera
  12. Min man är datatekniker hemma. Inte bara hemma, han är det på jobbet också ;-)

    Jjag fick skicka honom att köpa nytt batteri till min mobil i måndags, när mobilen dog... Som tur är funkar mobilen igen, men jag får ladda den ofta då det inte är ett originalbatteri. Men Maken har lovat att köpa ett originalbatteri om ett tag. Hoppas att om ett tag inte dröjer så länge då...

    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Tur att det finns att beställa nytt iaf =)

    SvaraRadera
  14. Tekniken ska fungera utan kostnader. Så är det bara ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?