QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 juli 2010

Jag pysslade lite vid symaskinen, och skulle strax pressa en söm,
så jag bad Sonen sätta på strykjärnet. Efter en lång stund av tystnad
kommer det från Sonen:

"Jag vet inte hur man sätter på det"?
"Man sätter i kontakten", sa jag.
"Åhhh ja, jaha!" sa Sonen.

Av det drar jag slutsatsen att han inte strukit för ofta sen han flyttade hemifrån.

9 kommentarer:

  1. Just sätta igång dem är en komplicerad process.

    SvaraRadera
  2. Han kanske har en annan specialvariant..?

    SvaraRadera
  3. FP: Typ sitta det platt? Jodå, det är beprövat!

    SvaraRadera
  4. Sitta det platt gjorde redan min gammelmormor ;-)

    SvaraRadera
  5. Han är nog inte ensam. Der funkar ändå,fast man inte stryker. Själv stryker jag det mesta.Mina barn bara ett minimum....

    SvaraRadera
  6. *Fniss*
    Numera stryks det inte mycket här. Mannen ansvarar själv för sina skjortor ;). Men när barnen var småbjäfsiga yngre tonåringar och tvätthögen enorm, hade jag världens bästa husregel: Strykbrädan bor under soffan vid TV:n och skulle det tittas på eftermiddagsTV, ja se då fick man vackert stryka sig en hög. Vart jag le mot dom ;)? Det funkade iaf =)

    SvaraRadera
  7. Haha :) Min son sa förra sommaren till sin mormor, när hon strök kläder: VA? Kan man stryka kläder?! Haha, han tror man stryker typ pärlplattor. Du kan ju gissa hur mycket jag stryker :)

    SvaraRadera
  8. Asj, stryke! Ha...Det blir jo skrokkat med en gang man tar det på seg;)

    SvaraRadera

Ja, och...?