QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 juli 2010


En sån här bamsebil körde jag igår. Jag kan inte alls köra sån bil egentligen. Men ägarinnan kvittrade glatt att 'det är precis som att köra en vanlig personbil!'

Det tyckte inte jag. Alls. Inte ville jag hamna i en situation där jag kunde tvingas att backa iheller. Och inte ville jag fickparkera. Så jag stannade mitt på gatan dit jag skulle, slängde in det nyshoppade köksbordet och log så vackert jag kunde till människan i den väntande Volvon. Det var en mycket vänlig människa, trots att han/hon fick tut på sej
av bilen bak där igen.

Mamsen var med, fast vi fick ha en IKEA kökspall för att få upp/in henne i bilen. Sen bara liksom glattade hon ut ur den. Men rakt fram tyckte vi att vi klarade oss bra. Satt där i studssätena och kände svärigheterna och snusen växa fram. Kunde kanske rentav haft det som extraknäck, men näe....det gick liksom inte helt ihop dom av Maken   nyfådda (tilltjatade) designersolbrillsen från Köpenhamn.

Och bilen är alltså mycket större i verkligheten, den ser ganska pluttig ut på bilden.
Bara så att ni vet. Och jag har alltså kört den. Jag. Alltså. (otroligt)

15 kommentarer:

  1. Haha, svärigheterna och snusarna.

    SvaraRadera
  2. Ha ha...bra gjort! Och självklart är det MYCKET större i verkligheten;)
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. herregu jag tycker den ser farligt stor ut!

    SvaraRadera
  4. Visst är det fint när man går från klarhet till klarhet - nu KAN du ju köra stor bil, då ju!
    Förresten, apropå presenter och inget tack - inget tack, inga fler presenter, där är jag stenhård. Det är det minsta man kan begära.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är som kört den! Själv hade jag nog vägrat! Kram

    SvaraRadera
  6. Det är underbart med STORA bilar :-) (visst var det liite kul!?) Jag har lastbilskort och saknar verkligen körandet (det enda jag saknar med exet, lastbilarna...) Kram

    SvaraRadera
  7. Superduktigt gjort. Bra att du genomförde det.Jag brukar utnyttja min hårfärg när det kör ihop sig. Och Le en gång extra,haha. Funkar varje gång vid bilbesiktning också. Får alltid genom bilen,hihi.

    SvaraRadera
  8. Så länge man får köra framåt oi måttlig fart går det bra.

    SvaraRadera
  9. Jag har också kört en sådan EN gång (aldrig mer). Nu har jag köpt en "Polo" (=minibil)

    SvaraRadera
  10. :) bra jobbat! lite utmaningar här i livet håller en allert ;)
    Hoppas dina far mår bra -Kram!

    SvaraRadera
  11. Säg vad vi tjejer inte klarar.
    Ha det

    SvaraRadera
  12. Man kan inte låta bli att imponeras!!!

    SvaraRadera
  13. Vad duktig du är! Vi har en sån bil här hemma men jag vill övningsköra den på något lugnt ställe innan jag ger mig ut bland medtrafikanter...

    SvaraRadera

Ja, och...?