QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 juli 2010

Dåliga elektromagnetiska vibbar

I veckan som gick bestämde ju laptopens batteri sig för att lämna in,
och se där - bums, så flög ju lite av semesterkassan.

Dagen efter hämtade jag min mobil på posten, den hade varit på service i tre veckor, för att den har ovanan att bara lägga av utan nån speciell grund. Jag hann precis lasta in all sparad info från datorn när den plötsligen la av igen. Kul.
Såna fel som kommer och går har jag förstått är det värsta som kan drabba elektriska saker, så även om den ska in på service igen(!) så börjar jag så smått flukta på en ny. Hejdå mera semesterkassa.
I lördags lånade Sonen bilen för en tripp in till Oslo, och mitt i natten ringde han
och sa att det lyste en sån skojig gul lampa som innebar att man skulle kontakta en verkstad. "Kan jag köra hem tro?"

När den värsta hjärtklappningen lagt sej (nattliga telefonsamtal har den inverkan
på oss numera), så sa Maken att det trodde han. Så idag ska här ringas verkstad.
(Kjæresnillesøte, låt det vara en bagatell)

Som toppen av kransekaka är nätet gräsligt ostabilt, så just nu tjyyyvsurfar jag
på nån annans. Men kaffekokaren funkar, och hårtorken också.

Och jag har garanti på bilen.

18 kommentarer:

  1. Trist som bara den... Men kaffe är snäppet viktigare än elektronik.
    ; )

    SvaraRadera
  2. Hos mig är det termometrarna som trasslar...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så trist när saker dummar sig så där och kostar en massa pengar.

    SvaraRadera
  4. tur du har garanti! elgrejer och bilar är ett elände då de inte går som de ska!

    SvaraRadera
  5. Låter som om du är lik mig! På ett halvår pajjade allt här! Tv (2 st!), dvd, mobilen, kaffebryggaren, vattenkokaren och dammsugaren... Kan säga att jag var rätt lack på alla jäkla elektriska prylar ett tag!!!Mycket förstörs av alla hundhår tyvärr...

    SvaraRadera
  6. Typiskt!
    Och du! Kolla så inte frysen lagt av! ;)

    SvaraRadera
  7. En ulykke kommer sjeldent alene, er det noe som heter. Ser ut som du er rammet av dette..

    SvaraRadera
  8. Usch vad tråkigt det där är.. men sa dom inte vad felet var med mobilen? I sverige har vi ju "tredje gången gillt". Kanske finns i norge med? =)

    SvaraRadera
  9. Jesse: Jag tror inte dom hittade felet, det är problemet...

    SvaraRadera
  10. Visst är det trist när elektroniken krånglar men så länge tvättmaskinen fungerar kommer man långt!

    SvaraRadera
  11. "Alla onda ting äro tre...", eller nåt sånt...sen händer det inget mer tråkigt! ;-) Lovar! (hoppas)

    SvaraRadera
  12. jaa när det djävlas gör det de ordentligt! Men vilken tur att du kan koka kaffet i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  13. Ja fy för krånglande elektronik. Tur kaffet kan kokas iaf.

    SvaraRadera
  14. Fasen när allt pajjar!! Inte kul alls!!

    SvaraRadera
  15. Såna (tekniska) prylar ska bara fungera. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt knas med bilen

    SvaraRadera
  16. *Håller tummarna för ett litet enkelt snabbfixat fel på bilen*

    Kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?