QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 juni 2010

Tankebild

Strax efter påsk blev ett timglas synligt för min inre blick; 
för något vände det plötsligt.
Jag vet inte hur stort det är, hur mycket sand som finns,
eller hur fort den rinner.
Men jag vet att tiden nu är begränsad,
och det gäller att ta vara på den tid som finns kvar.

12 kommentarer:

  1. En förfärlig blid, timglaset. Finns där hela tiden fast vi inte ser det. Jag tror du är bra på att ta till vara. Kram.

    SvaraRadera
  2. Leva i nuet. Verkligen göra det, är viktigare än vi tror.

    SvaraRadera
  3. Va vadå, fyllde du 40 år?

    Markattan

    SvaraRadera
  4. Det där lät dramatiskt, hoppas det inte är otäckt dramatiskt.

    SvaraRadera
  5. Oj...hoppas att det är positivt, som i timglas figur ;-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset om Magda:s inlägg. Jag har kommenterat.

    .....och du, du har lång tid kvar på den här jorden! Sån tur e...

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Men oj - så förändrat det var här. Väldigt snyggt!

    SvaraRadera
  8. Det är bäst att försöka leva här och nu tror jag. Det är svårt. Jag tror vi alla behöver öva på det.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  9. ta tagen som den kommer, låt inget annat hända och bryta dina planer, det slut i katastrof, jag vet. SÅ fånga dagen...

    SvaraRadera
  10. Snygggt du har fått det her...Og du, timglasset kan stå der i hjørnet, bare man ikke setter seg og ser på kornen som faller. Vi har andre ting å gjøre.

    SvaraRadera
  11. Som du vet så har jag samma tanke...
    Jag hoppas att du får som du vill och blir som din faster! :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?