QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 juni 2010

Syeri fallera

Idag är det jag och symaskinen som är dagens par. Jag hade turen att ramla över ett par tjusiga tunikor på BiB på HM i förra veckan,
och nu ska det sys insnitt både fram och bak, samt tas in lite i sidosömmarna. Så blir det när man är en 46:a över los tuttos och
en 42:a i los midjos, men det har jag ju sagt förut.
Även lite annat ska fixas, men tunikorna har första prioritet.

Dina planer för dagen?

15 kommentarer:

  1. *ler*
    Måste ha en symaskin! Jag är mer tvärtom om man tänker på din beskrivning! :)

    SvaraRadera
  2. Tror vi har liknande former och det är inte helt lätt! Lycka till med sömnaden.

    SvaraRadera
  3. Det vore onekligen lättare med samma storlek över kroppen. I mitt fall gärna en mindre.

    SvaraRadera
  4. Mina planer för dagen?

    Jaaa, nu när jag läst din rapport från helgen så tror jag att jag skall försöka ta mig till Italien.....vilka kamrater ni har!!!

    Var hittar man sådana?

    Det låter helt underbart! Sjysst grabb att ha som kompis.

    Kul att få syn in kläderna! Angenämt!

    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  5. En shoppingrunda på Torp blir det i eftermiddag :)

    SvaraRadera
  6. Vi verkar liksom ha samma passform.

    SvaraRadera
  7. Jag är mer jämntjock!
    Fast egentligen är jag underkort!;P

    SvaraRadera
  8. Flitig du är! Jag önskade att jag kunde sy....

    SvaraRadera
  9. men du verkar ju vara en klippa på att sy, så det där syandet fixar du nog snabbt :)

    SvaraRadera
  10. Bett chefen om att dra åt ******
    Köpt ingredienser till Inges brownie special (2 pkt Toro brownies-mix, 1 kg choklad)
    Bakat brownie special
    Slagit in Sebs presenter i tidningspapper (kommer aldrig ihåg att köpa presentpapper)
    Lagat middag, och ätit den (konstigt, men ganska gott)
    Öppnat paket och ätit brownies
    Burit 8 hinkar sand upp till dräneringsdiket
    Ätit mer brownies
    Lägga sig snart...

    SvaraRadera
  11. Grattis till dej som kan bruka symaskin.

    SvaraRadera
  12. Jag kanske skulle komma till dig med mina kläder, som numer är för stora? :-)

    Annars har jag har tränat, och slösat hälften av skattepengarna som kom igår. Ätit då och då också. Och pratat med den skitsnygge PT'n jag har bokat timmar hos (med ovan nämnda skattepengar...)

    SvaraRadera
  13. Åh, jag är impad. Tänker alltid att jag ska sy in och fixa, men det gör jag aldrig. Grattis förresten till din timglasfigur!

    SvaraRadera
  14. Jag tycker det är trist när man aldrig hittar kläder som passar, jag lite för kort för min storlek ;) 159 lång, och kräver 46-48, och kläder till denna kropssform finns inte,

    SvaraRadera

Ja, och...?