QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 juni 2010

PING!

Min fina Tiguan är lite knäpp ibland. För av och till får den för sej att man kör utan säkerhetsbälte. Och då måste den varna.
PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING PING (jag slutade räkna vid fyrtioandra PING:et) Detta har nåt med "sittet" i förarsätet att göra. Jag försöker studssitta några gånger, inte faen hjälper det, men medtrafikanterna håller respektfullt avstånd när dom ser mej. Och jag fattar bara inte vad det är som är fel, för nån jädra fjäderviktare är jag ju inte, tvärtom! Många stadiga breeeeda kilon tjusigt fördelade över hela sätet...PING PING PING!

Sist den gjorde detta var jag på väg till Sonen i Trondheim, det är otroligt vad man kan tänka bort det man inte vill höra. Och så kan man skruva upp stereon. Ibland passar PING:et in riktigt bra.

Undrar hur länge den ska PING:a den här gången?

12 kommentarer:

  1. Ja, se teknikens under!

    Kramar från Pennelina :-D

    SvaraRadera
  2. Men gud så irriterande. Att tänka bort funkar på mycket men inte på H's snarkningar...

    SvaraRadera
  3. Så irriterande! Jag gillade att gammelbilen nöjde sig med att tända en lampa när den tyckte att matkassen på passagerarsätet borde haft bälte.

    SvaraRadera
  4. Jag hör att jag ska vara glad att jag har ett gammalt skrälle till bil :-D PLING!

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha... Lite risk för att det plingar till i hjärnan kanske?! Om du, vid nästa gång du ska köra bil, gör ett klassisk bombhopp på sätet så kanske bilen inte plingar mer?!

    SvaraRadera
  6. Haha!! hade bra gärna sett dig studssitta..
    En liten elektronisk kortslutning kanske?
    -jag hade blivit galen..

    SvaraRadera
  7. Är du säker på att du hade bältet på??

    SvaraRadera
  8. Å vad jobbigt det låter. Finns det ingen sladd man kan klippa bort???

    SvaraRadera
  9. PINGPINGPINGPINGPINGPINGPINGPINGPINGPINGPING!

    *hehe* Gillar att retas!

    SvaraRadera
  10. Den gjør det sikkert bare fordi den er glad i deg;-) God helg!

    SvaraRadera
  11. ping ping :) lustig bil!

    SvaraRadera
  12. min pingar bara två gånger..sen lyser en lampa om man inte har bälte på) det går ju ignoreras rätt smidigt:))))))

    SvaraRadera

Ja, och...?