QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 juni 2010

Italien

Jaa.....Italien.....maj lårrd....

Vilken helg! En av Makens barndomsvänner bjöd på 3-dagars 50-årsfirande i en liten pärla vid Gardasjön; Desenzano. (scrolla ner på länkens sida)
Vi åkte på fredag förmiddag, och sen gick det slag-i-slag. Vinprovning på en lokal vingård, omvisning i The Desenzano Roman Villa, båttur på gardasjön, enorma mängder god mat och god vin. Underbart väder med 25-30 graders värme, möjligheter att bada i sjön i direkt anslutning till hotellet.

På söndagsmorgonen tog vi tåget till Milano efter bara fyra timmars sömn efter lördagens middag grand finale. Där hade vi några timmar med lite shopping, italiensk glass...mmm...och pizza på en liten pizzeria på en bakgata vi upptäckte vid tidigare besök där.

Nu är jag skitsliten i kroppen efter att ha stolpat runt på höga klackar och dansat i värmen. Men (aj!) det var det värt :-)

20 kommentarer:

  1. Kan inte säga att jag tycket ett dugg synd om dig! Gardasjön *djup suck* och glass och vin och hela italienkitet. Åt du gorgonzola också? Du är värd det!

    SvaraRadera
  2. Åh, låter underbart! Jag har länge velat åka till Gardasjön, men får ingen med mig :-( Hur varmt var vattnet? Hur snygga var dina skor? ;-) Kram

    SvaraRadera
  3. låter som en underbar resa :) plåstra om fötterna lite extra :D

    SvaraRadera
  4. Så härligt! Min svägerska med make är vid Gardasjön just nu faktiskt. Åkte med sin husbil för en dryg vecka sedan. Till Venidig skulle dom också.

    SvaraRadera
  5. Så fantastisk! Vel verd vonde føtter, vil jeg tro!

    SvaraRadera
  6. Hade inte alls varit fel att bytt plats med dig i helgen då! ;P kram

    SvaraRadera
  7. Varför har inte jag såna vänner.... Här planerar vi studentfirande i dgarna två, men håller till i stallet!

    SvaraRadera
  8. Men jisses vad du flänger och far, har du myror i brallan?? Inte för att jag missunnar dig detta, låter härligt...men som du flänger ;D

    SvaraRadera
  9. Lite onda fötter kan det vara värt låter det som. :)

    SvaraRadera
  10. Mmmmmmm.....sååååå underbart

    SvaraRadera
  11. Låter ju helt underbart! Helt klart ömmande fötter om du frågar mig! :)

    SvaraRadera
  12. Låter underbart, men varför stolpa omkring i klackar? Det gör ju ont =(
    Skutta runt i converse nästa gång. Då kan du njuta dubbelt =)

    SvaraRadera
  13. Japp, Garda finns på min reslista. Ska först hinna med en sväng till Reims o alla champagnehus. Ack ja, så mycket att se o så lite tid!

    SvaraRadera
  14. det lät ju super skoj, är väldigt avensjuk på dig

    SvaraRadera
  15. Låter helt underbart perfekt :-)

    SvaraRadera
  16. avundsjuk inte alls, men en liten undran bara, var hittar man sådana vänner!!

    SvaraRadera
  17. Gardasjön är det sista paradiset på jorden! Själv häckade jag i Gargnano en vecka för ett antal år sedan. I Mussolinis sommarresidens, t.o.m.

    SvaraRadera
  18. Låter som en dröm!! La dolce Vita!!
    Italien är min våta pensionärsdröm...;D

    SvaraRadera

Ja, och...?