QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 juni 2010

Basse

Jag har vuxit upp med hund. Bland andra har vi haft två strävhåriga taxar. Som känt en mycket egensinnig men charmerande ras. Den siste vi hade stack mer än gärna av om han fick möjlighet. Så av den grunn hade han en liten platta på halsbandet med vårt efternamn och telefonnummer.

En av gångerna han stack av var vid stugan. Vi kallade och letade men borta blev han. Så småningom ringde det en tant, hon hade fångat in taxen. Och när Husse kom för att hämta dåggen, satt han inlåst i ett hönshus bland en massa kacklande fjäderfän. Ut kom han med hög svansföring och med en tydlig varning i ögonen till Husse; att om Husse garvade nu var han dödens. Så Husse höll såklart masken.Sen var det fort glömt vid gullegullet och leverpastejen som vankades av Matte vid hemkomsten.

Jag saknar att inte ha en hund....

15 kommentarer:

  1. Det förstår jag för hund ÄR verkligen toppen!

    SvaraRadera
  2. Ett liv utan vovve skulle vara ett tomt liv! Otroliga personligheter som ger såå mycket. I sommar kanske vi blir med valpar om allt klaffar :) då får du kolla på vår kennelhemsida och pussa på skärmen(alternativt komma hit och pussa irl..)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vi har kissor, och jag kan inte tänka mig ett liv utan dessa underbara självständiga djur. Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Jag har haft hund som yngre. Nu är det katter som gäller, gillar att inte behöva rasta. Dom rastar sig själva ;)
    Men husdjur är bra att ha. Man lever längre om man lever med husdjur.

    Är någon allergisk eller är det tid som fattas för att ni ska skaffa en hund?

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag har haft katt hela livet, men lever nu ihop med en karl som inte vill ha djur. Frågan är om jag inte till slut byter ut honom mot en katt eller hund?! ;)

    SvaraRadera
  6. Små fina djur som är egensinniga och härliga går inte av för hackor. Fast det skulle ju uppskattas väldans om man slapp all päls som flyger och far och sitter som berget i kläderna...

    Markattan

    SvaraRadera
  7. Hund är bra att ha. Det vore oerhört trist utan. Katter är också bra, dom är egentligen roligare, för dom är som dom är. Hundar är vad man gör dom till, på nåt sätt!
    Men både och är bra!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  8. hund ja, är uppvuxen med hund min man är det inte och än så länge har han fått som han vill, men vänta bara endera dagen så, man vet aldrig

    SvaraRadera
  9. Jag saknar också hund, usch vad jag saknar det.

    SvaraRadera
  10. Mmmmmmmmm. Jeg hadde også hund en gang. Savner det noen ganger, men overlever uten. Jajamennsan.

    SvaraRadera
  11. Naaaaw! Gulle.
    Skaffa en vettja!

    SvaraRadera
  12. Hahha :-) Men nog är dom härliga personligheter, varenda en.

    SvaraRadera
  13. Ja, jag saknar en liten nos, och ett piggt ansikte. Gosedjur. Vi hade också en tax, och han sprang också över till grannarna. Den ena grannfrun matade honom med leverpastej, så det var inte så lätt att lära honom att låta bli att gå utanför trädgården. En gång när jag gick tur med honom, blev han livrädd, la seg ner, och ville inte gå vidare. Jag kunde inte fatta vad det var som var fel. Vi brukade gå den vägen, och jag kunde inte se någon, eller något speciellt. Så kom jag på att någon hade placerat en container längs med vägen. Jag fick gå fram till containern och visa att den inte var farlig. Jag till och med klappade på den, innnan hunden vågade sig fram. Men, som det anstår en tax, när han väl förstod att den inte var farlig, gick han fram till containern och kissade på den. Så gick vi vidare med hög svansföring.

    SvaraRadera
  14. Jag med. Jag vill vinna en miljard så jag får tid att skaffa hund.
    =)

    SvaraRadera
  15. Strävhårig tax - stor hund i liten kropp. :)Vi har en Izak som går på fjortonde året, pensionär som bara gör det som faller honom in.

    SvaraRadera

Ja, och...?