QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 juni 2010

ABC-tal

Maken höll ett snablans bra tal till 50-åringen i Italien. Han hade knyckt en idé om att ha alfabetet som utgångspunkt (varsågod! knyck gärna vidare) och det blev väldigt uppskattat. 50-åringen är en herre som har kommit sej väl fram i livet, och de flesta talen omhandlade tiden från Handelsgymnas och framåt.
Bara Maken och de två andra barndomskamraterna kunde servera saftiga historier från uppväxten. Att Maken kunde vara SÅÅ rolig offentligt hade jag ingen aaaning om, han brukar vara försiktig i större sammanhang. Bl a började han med " version normale eller version skandale?" vilket rev ner förtjusta bröl om det sista.
En herrans massa hyss, det ena värre än det andra.
(Min man? Hyss? Va'?)

Fast att kalla jubilantens första bil, en Auto Bianchi, för
"en symaskin på hjul", det tyckte jag var att ta i. Faktiskt.

10 kommentarer:

  1. Ibland kan de överraske de äkta männen.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med lite spex!

    SvaraRadera
  3. Smart idé! Jag gör en minnesanteckning om den...

    SvaraRadera
  4. Alla har vi dolda talanger :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt att hitta sådana färdigheter hos makar. HOppas jag hittar nåt kul nästa gågn jag upptäcker nåt nytt!
    ;)

    SvaraRadera
  6. Kul att upptäcka att även den egna Maken har oanade talanger :-D

    SvaraRadera
  7. Vilken känsla att upptäcka "nya" färdigheter hos sin man! Vad roligt att läsa om spexet!

    SvaraRadera
  8. Himla kul när man fortfarande blir överraskad av den andre trots att man levt ihop många år.

    Savar på din ökenfråga hos mig!

    SvaraRadera
  9. Alfabetet? Jo det vet jag vad det är men hur gör man? :-)
    Kul att upptäcka sidor hos den andre som man inte sett förut.

    (Saknar dig lite ute i cyberspace!)

    SvaraRadera

Ja, och...?