QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 maj 2010

Päls

Jag läser hos Frunatmaken's Blog att passade rottweilern fäller vinterpälsen. Och det slår mej med ett brak: varför i hela friden ska jag ha en massa hår på benen som jämt måste tuktas med epilatorn? Varför kunde inte jag vara funtad så att jag lagom till vår/sommarsäsongen kunde fälla benpälsen?

Vad slags jäkla miss i genpaketet på mej gick skeis (fel) även där?

25 kommentarer:

  1. Det svåra för genpaketet är väl i så fall att veta att det är just håret på benen som ska väck och ingen annanstans! Fast det skulle vara lycka om vi var funtade så att håret bå benen bara drog första veckan i maj så där.

    SvaraRadera
  2. Ja det kan man ju fråga sig! Jag ser ut som en annan lurvas :(

    SvaraRadera
  3. Helt enig. Leggpelsen burde falle av av seg selv. Men det hadde kanskje vært litt ekkelt om den hadde havnet i baller/dotter på gulvet, sånn som hundehårene.

    SvaraRadera
  4. Jo tack jag vet.. Katten fäller också. Konstigt dock att man fäller hår från huvudet men inte från benen respektive bikinilinjen...

    SvaraRadera
  5. Men gud så skönt det hade varit om man hade sluppit raka av sig lurvet var vår :-)

    SvaraRadera
  6. Drömmen hade varit att lagom till 1:a maj fälla benpälsen. Den kan återkomma någon gång i oktober.

    SvaraRadera
  7. Varför kunde vi inte vara heltäckta av hår/päls istället så vi slapp använda kläder?!

    SvaraRadera
  8. Ha,ha ... jag, det var en bra fråga!
    :)

    SvaraRadera
  9. Det är en väldigt bra idé, tror du att det kan finnas medducin som ordnar det?

    SvaraRadera
  10. Ja, det hade minsann varit bra. Men epilator? Hade ett sådant tröskverk en gång, det var en kallsvettig upplevelse. hu.

    SvaraRadera
  11. Enda gången jag riktigt fällt var en bit in i amningen av de små. Då lossnade det massor på huvudet. Fällen på benen var opåverkad även då.

    SvaraRadera
  12. ...då hade man varit perfekt....och det är inte bra. Federico Fellini, den stooore filmskaparen lär ha sagt nåt i stil med: "den fullkomliga skönheten lämnar mig iskall, det är de små skönhetsfelen som skänker liv"....kloka ord.
    kram

    SvaraRadera
  13. Har tänkt tanken många gånger. Nåt fel har det blivit. (Hittat hit via MonsterMalla)

    SvaraRadera
  14. Det hadde vært meget praktiskt. Epilator, aouch! Her er det god gammeldags barbering. Har ikke kommet lenger i utviklingen jeg;-)

    SvaraRadera
  15. Epilator!? Blir alldeles kallsvettig. Aj. Oj. Byt till ngt annat! Eller ha pälsen kvar!

    SvaraRadera
  16. som tur var har jag begåvats med dålig hårväxt på just benen har aldrig använt nämnda apparat och tänker inte köp in en heller, men himla kul med att fälla vore bra för alla som kämpar

    SvaraRadera
  17. Haha... snyggt i sängen då... ;-)

    SvaraRadera
  18. Jag vägrar att raka mina ben. Har aldrig gjort och kommer förhoppningsvis aldrig att göra det heller.
    Håller med Snäckskalsdalen till fullo!!

    SvaraRadera
  19. Inte bara på benen skulle vi haft vinterpäls som dröser av vid varmare temeratur...känns som när man ändå lägger in en "beställning" ...kan passa på att få med denna förbaskat skitjobbiga BIKINIlinje....
    Eller??

    SvaraRadera
  20. Vad skönt det vore, att släppa vinterpälsen på benen och slippa raka..

    GÄller samma då i ansiktet, jag har nämligen blivit luden precis överallt, tunna ljusa strån förvisso men ändå!
    Villinte!

    SvaraRadera
  21. Ja, halleluja, om det fanns en fälla-hår-gen!

    Fast inte håret på huvudet kanske...=/

    SvaraRadera
  22. Män har ju den fälla-hår-genen på huet iallafall! Då borde vi damer kunna genmanipuleras vad det gäller benhår och bikinilinje, tycker jag.

    Det borde nån forska på.

    SvaraRadera
  23. Jag skulle vilja fälla där runt bikinilinjen, så att jag ser var bikinibyxan ska vara...

    SvaraRadera
  24. Den genen finns inte hos mig heller....

    SvaraRadera
  25. Ha ha, ja det hade ju varit underbart!

    SvaraRadera

Ja, och...?