QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 maj 2010

Oss hamstrar emellan

Vi har haft dugnad i borettslaget. Det innebär att vi "städar" gemensamma utearealer. Egentligen ska alla som bor här hjälpa till, men det är som regel samma gamla tappra skara som möter upp och gör det varje år. Efteråt dricker vi nåt kallt för att släcka törsten (öl, läsk till barnen) och så är det våfflor och kaffe. Nam.

I förbindelse med detta kommer det också containers, så alla kan kasta all möjlig gammal lort man samlat på sej i loppet av året eller som vi; genom alla år.

Så i år har vi verkligen kastat till den stora guldmedaljen. En
herrans massa skit som låg uppe på vinden; gamla garderober,
en stereobänk, den gamla dubbelsängen, (i furu = hemsk) Sonens gamla saccosäck, madrasser, gamla bord och gud vet vad. Och eftersom vi beställt nya innerdörrar (varav en skjutdörr; tack Fisken!) så hakade vi av dom vi har och kastade dom också.
Dock inte de två toa-dörrarna, DÄR går gränsen för min
eventuella frigjordhet!

Så nu får man bara hoppas det inte tar två månader innan dom
nya dörrarna kommer...

13 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade samma ork att rensa vinden, men det har jag INTE. (Skriver med stora bokstäver så att jag verkligen förstår att jag inte ska lägga tid på att rensa vinden när man kan blogga istället.)

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt när man fått slänga allt gammalt skrot man har liggande lite överallt. Vi gjorde röjning i höstas men...nu är det snart dags för en ny container.

    SvaraRadera
  3. De senaste dagarna har jag en rottis som gärna vill följa momma även på toaletten. Jag måste medge att det är lite stressande. Det finns tillfällen då man vill spendera kvalitetstid med sig själv.

    SvaraRadera
  4. Vårstädning alltså :O) Härligt att få bort all gammal skit som bara ligger o skräpar. Jag eldar det som går att elda.

    SvaraRadera
  5. Oj vad duktigt av er. Jag är glad att slippa gemensamma städdagar, städa måste jag ju men bestämmer gärna själv när och vad.

    Men visst är det bra och gott när det är gjort.

    Markattan

    SvaraRadera
  6. Duktiga och duktiga fru Blom! Det var mest det att Maken fick kramp vid åsynen av containern och dess möjligheter...

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att rensa och kasta det som man inte behöver. Det borde man verkligen göra oftare.

    SvaraRadera
  8. Tänk om man kommer på att man skulle behövt något sen...

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen uppfriskande och rensa ut en massa bra-o-ha-saker. Så får man dessutom möjlighet att fylla på med nya bra-o-ha-saker!! Livet är härligt.

    SvaraRadera
  10. Hälsningskramen från Oslo är framförd, ville bara meddela detta. Tack :)

    SvaraRadera
  11. Duktiga ni varit men visst underlättar det med en framkörd conteiner..bara till & samla mer nu då i de tomma förvaringarna =)
    Söndagskram

    SvaraRadera
  12. Jag vill också ha en container. Med tanke på hur länge sedan det är vi gjorde en röjning senast, är det bäst att vi har en alldeles egen (eller två)...
    :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?