QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 maj 2010

"Nästa blogg"

Jo....ni vet....det här, överst i Bloggerraden:


Vad är egentligen vitsen med "Nästa blogg"?

Ibland roar jag mej med att sitta och klicka på den,
för jag antar att det har nåt med slumpvis framklickade bloggar.
Plötsligt kommer man in en ström med mat- eller djurbloggar,
eller scrapbooking och pyssel.
Och då det är ofta de samma bloggarna som kommer upp.

Bara två gånger har jag fått upp bloggar jag "känner".
Ena gången var det Baravaramadlar,
andra gången var det Faschings eskapader.

Märkligt.


28 kommentarer:

  1. Tycker ofta det kommer en massa utländska bloggar, eller är det bara för mig? Har slutat klicka omkring där nu :P

    SvaraRadera
  2. Ha ha.. Haft faktiskt samma tanke!

    SvaraRadera
  3. Jag var tvungen att klicka där nu! När jag började blogga på blogspot fanns det bara utländska bloggar där... Fast idag var det bara svenska, ingen jag kände igen dock.

    SvaraRadera
  4. De gånger jag har tryckt där kommer det grna bloggar på arabiska eller nåt. Säkert intressant men jag förstår ju inte så bra.

    SvaraRadera
  5. Tänker ... ja, skall man kanske akta sig för att klicka på något men inte vet ... vad det innebär "klick" ...? *ler*

    SvaraRadera
  6. Nu går det ju inte att låta bli.... jaha. Spanska bloggar. Inressant på min ära. Om jag kunde spanska!

    SvaraRadera
  7. ...jag har provat en gång, men det var inte att rekommendera.....har också undrat varför....men det är å andra sidan väldigt mycket jag undrar varför över....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig prövat, o ska väl inte göra det heller, antar jag :O)

    SvaraRadera
  9. Jag förstår inte riktigt heller. När jag hade hemsida (ja på den gamla goda HTML-tiden) så gick man med i ringar och kunde surfa runt bland andra hemsidor som var med i ringen. Men det är ju inte samma sak med en medlemsring som med blogspot... Mååånga ointressanta bloggar därute man hamnar på om slumpen får avgöra.

    Och kanske någon bra också? Jag ska testa igen!

    SvaraRadera
  10. Det där har jag också provat, men hamnar på en massa hinduers och andra kosntiga bloggar jag inte förstår ett skvatt av :O)

    SvaraRadera
  11. Var förstås tvungen att prova genast, men hamnade hos nån som inte uppdaterat sen 30 dec.

    SvaraRadera
  12. Jag brukar också bara få upp en massa utländska bloggar, så jag har slutat och "tröcka" på den knappen!

    SvaraRadera
  13. Jag har bara hamnat hos spanjucker...

    SvaraRadera
  14. Jag har gjort det någon gång jag också, men det mesta är bloggar på engelska.

    SvaraRadera
  15. Har aldrig klickat på den ikonen men det måste jag ju göra nu. Kvällen är vikt.

    SvaraRadera
  16. Jag har inte vågat klicka där förut men nu blev jag ju nyfiken... ;))
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  17. Oj...finns det en SÅN knapp..*måste leta*

    SvaraRadera
  18. Eg har prøvd knappen litt, då eg er litt ny i bloggverda men kom som du skriv ofte på dei same bloggane. Her er det scrapping, dyr eller Jesus som dukker mest opp.

    SvaraRadera
  19. Jahaja...Jeg har aldrig brukt den knappen førr. Og jeg endte opp på en blogg om RAW-food. Så no lurer jeg på om det er gødt med fersk spinat, banan og blåbær i en og samme smoothie? Det kan det umulig være!

    SvaraRadera
  20. hahaha har också tryckt på den..trodde det var för att jag är så otroligt nyfiken..men nu inser jag att många har samma nyfikenhet som jag..

    SvaraRadera
  21. Inget jag testat så mycket. Inte hittills i varje fall... Kanske man borde!

    SvaraRadera
  22. Säger som en del andra - finns det en sån knapp? Måste testa. Så tack för tipset!

    SvaraRadera
  23. Brukar bara komma till en massa konstiga utländska bloggar! Typ norska..

    SvaraRadera
  24. Coolt! Jag har faktiskt aldrig tänkt på den förr. Jag testade nu på din och då kom: http://sandra1984.blogspot.com/?expref=next-blog
    Ung tjej med tips om smink, träning och kläder. Jag antar att ni två har rätt lika bloggar eller nått eftersom de rekommenderar mig att läsa hennes?

    Sv: Tack jag känner mig smickrad att ni kände er inspirerade av min skjutdörrsmani.

    SvaraRadera
  25. Inte ofta, tror att det har hänt två ggr, båda gångerna hamnade jag på en utländsk blogg om fotboll.

    SvaraRadera
  26. Nu är du veckans blogg hos mig, hoppas du får en eller annan extra besökare/följare!
    Kram :)

    SvaraRadera
  27. Jag har bara kommit in på utländska bloggar så jag änvänder den inte längre, mkt roligare om det kommer upp nån man känner till ju =)

    SvaraRadera
  28. Händer allt att jag klickar ibland där, av nyfikenhet och "reslusta" ;). Som ny fick jag bara upp det utländska, nu svenskt. Mest blir jag matt, över att vi som bloggar är så otroligt många. Tänk att man hittar och blir hittad i denna mängd av skriverier... Alltså matt på ett positivt sätt ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?