QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 maj 2010

Miljömedvetande?

Hmm...det här med att vara en miljömedveten människa....

Jag ska inte skryta på mej att vara en sån där miljöfreak,
men jag försöker ju tänka på det iallafall.
Bl a genom att jag helst låter bli att handla i plastkassar och sånt.
Och i förbindelse med detta undrar jag lite över detta med hotellens handdukspolicy:

"Vill du spara miljön genom att använda din handduk omigen,
så häng upp den, lägg den annars på golvet".

Maken och jag vill alltid använda våra handdukar omigen,
så vi hänger upp dom. Men får vi behålla dom?
 NÄ! Nya handdukar snyggt och prydligt på plats!

Och då undrar man ju faktiskt lite alltså....

9 kommentarer:

  1. Vi sparar också på handdukarna, något onödigt att hålla på och byta alla dagar, och för oss (i Berlin och Budapest nu sist) har det funkat bra. Vi har också "tantkassar", som ungarna kallar det, med oss när vi handlar. Man drunknar ju i plastkassar annars. Vi har ett bra återvinningssystem på Åland (strängt och dyrt) men jag tycker jag gör nytta!

    SvaraRadera
  2. I Bergljot-heimen kildesorterer vi glass, metall, plast, våtorganisk avfall og og restavfall. Det går strålende, selv eskene tar en del plass på vaskerommet. Gemalen slår av alt som er av lys - og jeg slår lysene på igjen. Tror ikke at vi sparer så mye på akkurat dette området, nei;-)

    SvaraRadera
  3. Konstigt att de inte följer sin egen policy...?

    SvaraRadera
  4. jag önskar "vissa" i mitt hem kunde köra på den policyn, efter en dusch behöver man faktiskt inte tvätta den!!

    SvaraRadera
  5. Onödigt att byta efter en dusch alltså. Jag har också upptäckt att dom byter på hotellet, fast man hänger upp den.

    SvaraRadera
  6. Mmmm, fast i Italien bytte de alla handdukar varje dag men pappersmuggarna fick vi ha hela veckan :)

    SvaraRadera
  7. Mmm, har varit med om samma sak. Jättekäck idé - men tycker att den funkar sådär.
    Kanske vill dom bara "verka" miljömedvetna...
    I dunno.

    Fin helg på dig, raraste Osloskånska!

    SvaraRadera
  8. Hände mig också senast på hotell. Fast jag var inte säker på att städpersonalen läste svenska. Det kunde vara en naturlig förklaring.

    SvaraRadera
  9. För det mesta är jag ändå bara en natt på varje ställe så det funkar som inte så bra.

    SvaraRadera

Ja, och...?