QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 maj 2010

Mera träff

För en vecka sen vid den här tiden körde jag runt och letade efter en parkeringsplats i Tigerliljas hemstad. Just det - ytterligare en bloggträff! Turen att få träffa sötaste Hosanna samtidigt hade jag också. Och en sån eftermiddag det blev! Denna vänliga människa och hennes man bjuder hem mej på en underbar lunch med lax, ris, sallad och en mangosalsa som fick mina smaklökar att dansa cancan! En underbar eftermiddag blev det, fylld av filosoferande runt livets små och stora händelser och krumspring, tiden bara försvann!

Tack för att du hade godheten att så generöst bjuda hem mej, en för dej egentligen alldeles främmande människa, Tigerlilja! Du; en människa vars ansikte så snabbt kan lysa upp i ett så fint leende/skratt att man blir alldeles tagen....KRAM!

5 kommentarer:

  1. Hmm...Är det ditt jobb? Att träffa trevliga bloggare? :-) Du verkar ha jättefina träffar! Ha en fin fredagkväll!

    SvaraRadera
  2. Det blev tomt efter dig - glad att du är tillbaka här igen! ALLA borde få träffa dig...

    SvaraRadera
  3. Du är duktig på att orka fara runt på träffar. Säger jag som knappt orkar hålla kontakten till familjen trots att jag vill det mer än nåt annat jag kan komma på...Så jag kan bli alldeles avundsjuk. Näe, inte då. Låter ju jättekul :-)

    SvaraRadera
  4. Åh! Mysa med både Lilja och Hosanna!
    Tänk va?
    Låter underbart!

    SvaraRadera

Ja, och...?