QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 maj 2010

Lättrogen

Som alla säkert är bekanta med vid det här laget, så snarkar ju
Maken till de stora decibelnivåerna typ skadligt buller med fara för permanenta skador hos medsovande, dvs jag. I tillägg till detta sprallar han med bena, har enligt egen utsago nåt kill i knäna när det blir för varmt under täcket (det dummaste jag har hört). Nu har han fått för sej att träna bena ännu mer på träningen, så nu sprallar han så han väcker sej själv (dumskallen). Att han inte roterar ner av sängen är för mej en gåta.

Iallafall, han nämnde detta för en god vän som också tränar, och som bums ställde diagnosen selenbrist. Jaha. Maken gick på apoteket och köpte selenpiller, och knaprar nu friskt. Och med en dåres självinsikt tror han sej nu sova alldeles stillaliggande.

Jag svarar inte...

14 kommentarer:

  1. Eller magnesiumbrist! Vad vet jag?

    SvaraRadera
  2. *asg* Förlåt, men jag kan inte låta bli att skratta, jösses vad jag saknat dig :-) Gubben här hemma påstår att han ALDRIG somnar med glasögonen på sig, för de är ju borta på morgonen.... Det faller honom aldrig in att det är jag som plockat bort och räddat dyrgriparna....

    SvaraRadera
  3. Hos oss är både maken och jag övertygade om att vi själva inte snarkar. Sönerna påstår att att vi snarkar båda två, men jag har bara hört maken...som t o l ligger still.

    SvaraRadera
  4. Hihi.. Han verkar vara alldeles vild i sängen, din make! ;)

    SvaraRadera
  5. *skratt* Ja di där karlarna. Dom är lustiga.
    Jag tror att han har whiskey-brist. :)

    SvaraRadera
  6. HAHA! Gud vad jag lider med dig. Om med min älskling här hemma som sover med samma buller och snurrande som du verkar göra.

    Sv: Jo. Jag har flyt. Det går så lätt just nu att jag får spel! :)

    SvaraRadera
  7. ....det är dags för separata bäddar....bättre att båda får sova ordentligt än tvärsom! det blir så med "åren", ser du......jag vill påstå att jag tror att det är så!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Bind ham fast til sengen;-) Klem

    SvaraRadera
  9. Hjälper kanske inte direkt. Behövs en bukr eller så... Ser samma problem hos Husse.

    SvaraRadera
  10. Å jösses, det där känner ja igen så väl, att guben min snarkar så man nastan blir döv. Tur är väll den att han ligger stilla, men de e mer synd om gubben då det e ja som leker elvisp med ben/armar och har en stor förkärlek att sno hans täcke ;)

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig berättelse, visst kan man stå ut med mkt, bara man får ha sin kärlek jämte sig på n'ätterna :)

    SvaraRadera
  12. Det kan vara magnesium han behöver. Ett kosttillskott med kalcium och magnesium kan vara värt att prova. De båda mineralerna kompletterar varandra och gör att man slappnar av bättre på natten. Jag tycker jag sover lite lugnare när jag äter kalc/magn.
    Banan och ett glas mjölk till kvällen kan funka också. Kalcium i mjölk och magnesium i bananen.

    SvaraRadera
  13. Hahaha! *förlåt* men GUD vad jag känner igen det där! Så snart apoteket öppnar igen tänker jag då stå först i kön och inhandla lite selenpiller då! Väl värt att prova!!!!?????

    SvaraRadera
  14. Hmmm, och vad säger medsovaren?

    SvaraRadera

Ja, och...?