QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 maj 2010

Impulsköp

Det händer att jag köper saker på impuls. Kan hända ganska ofta faktiskt. Speciellt småimpulserna. Ibland är det sådär impulsimpuls liksom, ibland är det halva impulser, dvs såna som jag funderat en stund på. Dom sistnämnda halva är ganska stora, faktiskt. Första gången det hände skulle jag bara in och köpa en trådrulle. När jag kom ut hade jag köpt en overlock-symaskin. Typ hoppsanhejsan, det gick fort!

På samma sätt har jag köpt en Omega-klocka, och det sista köpet var bilen. Det går långt mellan gångerna.

Och tänk: jag har ALDRIG ångrat mej!
(inte hamnat i lyx-fällan iheller)

17 kommentarer:

  1. Det var inga dåliga impulsköp! :)

    SvaraRadera
  2. *gapar lite och fnissar* Jag ska iaf inte "skämmas" (äh det gör jag ändå inte) för mina impulsköp längre - bara påpeka för de som möjligtvis gör så - att det finns de som handlar större sas ;) och då tänker jag hädanefter på dig ;D

    SvaraRadera
  3. Rejäla grejer du handlar på impuls!

    SvaraRadera
  4. De köpen är ju oftast de bästa :O) Och man blir ju så glad!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, det kallar jag sköna impulser!

    SvaraRadera
  6. Jag har tre exempel på lyckade impulsköp. Vår första gps, som det sparade tid och vånda på vår första resa med den, att sen uppdaterandet var och är ett h-vete, ptjaa, apparaten som sådan är bra. Pappa som kom hem och hade köpt en kanot som han önskat sig sen han var skolgosse och läste om indianer, fortfarande i bruk efter mer än trettio år. Mamma som kom hem lycklig med en hushållsassistent. Det hade hon önskat sig sen hon gick på husmodersskola en dag på sjuttiotalet kom hon på att hon faktiskt hade råd att köpa sig en. Sagt och gjort, den fixar bröddegar hos min dotter nu. Still going strong, en älskad maskin som alltid minner om mamma mer än hennes gravplats någonsin kan göra.

    SvaraRadera
  7. Ibland är impulsköpen de bästa!

    Sen är det ju bra om man undviker Lyx-fällan också förstås ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. haha, vilka impulsköp!

    SvaraRadera
  9. Det är inte "småpotatis" du impulsköper ;-)
    Men du verkar ju ha näsa för sådant eftersom du inte ångrar dig, och har väl därmed gjort ett bra köp :D

    KRAM

    SvaraRadera
  10. fniss jag impulsköper inte så mycket som impuls-styrs...som igår när jag kom på att jag behövde klippa mej bara på en gång...o kommer ut med en tuppkam-frisyr:)
    jag kan nog mer impulsleva om det finns nåt som heter så:)

    bra impulsköp du gjort tycker jag!
    nattkram på sej!

    SvaraRadera
  11. Om vi ska göra en analys av denna din böjning så kan vi konstatera att det faktum att du aldrig ångrat dig med all sannolikhet bevisar att ditt impulsköpbeteende är en winner.

    SvaraRadera
  12. Inga dåliga impulsköp det inte. Gött att du ö
    är nöjd med köpen :O)

    SvaraRadera
  13. De bästa köpen är oftast impulsköpen, för då känner man direkt att det är rätt profukt!!!

    SvaraRadera
  14. Impulser är det som styr mitt liv. I kind of like it... och jag gillar dig skarpt. Tack för allt!

    SvaraRadera
  15. Hoppsan hoppsan :-) Inget jag behöver oroa mig för, mina impulsköp får/kan aldrig kosta mer än max 500 sek ;-)

    SvaraRadera
  16. Toppen! En frände! Hela tiden impulsköper jag. Allt är inte lyckat, men det allra mesta. Så det så! Tack kompis för det moraliska stödet. Jag har lagt upp den här sidan på skrivbordet nu för att stärka mig om det behövs någon gång hehehehe!

    SvaraRadera
  17. har hört några andra som också köpt bil på impuls. det är coolt tycker jag, som måste fundera och analysera i evigheter innan jag tar ett beslut.

    SvaraRadera

Ja, och...?