QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 maj 2010

Crazyness

...såg det här hos Helt-Vidunderlig, det fick mej att tänka på nåt som jag funderat på och haft lust att göra, men aldrig vågat. (andas iiiiiiin! lång mening)

Jag har ju som bekant många skor, flera i samma modell men i olika färger, och många gånger har jag haft lust att gå med en av varje. En grön och en lila t ex. Eller en lila och en röd. Eller en blå och en röd. Eller en svart och lila/blå/eller röd.

Fast jag har aldrig vågat. Måste nog vänta nåt år, så La Familias herrar kan skylla på ett styck egensinnig/arg/smådement tant i Öfre Medelåldern.

20 kommentarer:

  1. Varför inte? För att det är lite tokigt, och kanske det gläder nån annan?

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Broren min gikk konsekvent i ulike strømper i en periode. Han påsto at føttene hans var individuelle og at de ikke har behov for å se like ut. Godt argument synes jeg, så kjør på!

    SvaraRadera
  3. Jooo. Gör det!!! Det är ju jättekul och du kommer få många roliga tillrop den dag du vågar. Det är alldeles för mycket likriktning tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  4. Du kan väl ta med dig makarna i en stor handväska om det skulle kännas för obehagligt att prova. Annars tycker jag att ursäkten att man har svårt att skilja på höger och vänster borde köra tig i eventuella kritiker av detta kommande mode.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Vad kul det skulle vara att se dej då.....för att inte tala om alla som säkert höjer ögonbrynen o småviskar......"hur är det fatt med henne?"

    SvaraRadera
  6. Varför vänta? Huvudsaken att man syns! :-)

    SvaraRadera
  7. Det är ju helt klart det som är trenden, men jag vågar inte heller...

    SvaraRadera
  8. Om du nu kommer gå i olika skor måste du dela med dig av bildbevis ;-)
    Strumpor är lixom lättare, det bara blir så. Eller så är det någon konstig gen som jag och systersdotter E har fått efter som de är vi som alltis lyckas med att ha olika strunmpor, hur mycket vi än försöker!

    SvaraRadera
  9. Faktisk tveksam...
    Överbevis mig, Oslo!!

    Kram på dig:D

    SvaraRadera
  10. Tja, varför inte?

    Varför alltid vara så prydlig och istället busa till det. Kör på du med omaka sockar, det har jag själv ibland men då måste jag erkänna att det är av misstag.

    En gång for jag i hast in till stan, med foppatofflor, skitiga byxor (under fisket) och på affären tittar jag ner och ser att jag har en hellyhansen-socka och en vanlig.

    Det såg inte så roligt ut, såg mer lite misärligt ut. En tjocktjock socka och en tunn. En blå och en svart.
    Då hade jag bråttom, men jag borde ju ha märkt det ändå kan man tycka i efterhand ;)

    SvaraRadera
  11. Fasen vad ballt!! Kan ju faktiskt vara så att du startar en trend... Kram kram

    SvaraRadera
  12. Apselut! Jag har gjort det (i misstag) och jösses vad människor blev glada :-)

    SvaraRadera
  13. Det där är ju gammalt ju....
    Sågs redan imorse på mitt jobb. En grön och en röd dojja. Jättehäftigt och rart.

    Markattan tycker det vore bra på tisdag tex

    SvaraRadera
  14. Kör på. Vem vet, du kanske skapar en ny trend... ;)

    SvaraRadera
  15. Gör det! Tror du norrmännen har sån humor?
    Dessa kära barn! Varför tycker dom att vi är så pinsamma ibland? (för att vi är det förmodligen;)) Men vi har blivit äldre och har släppt på många hämningar:D och det har ju inte dom!? Jag du fattar vad jag menar;)
    Ha en fin fredag!
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Min pappa hadde skor, i flere farger...Har gikk med en grønn og en gul. Eller en lilla og en grønn...Eller en rosa og en gul...Jeg aaaaaaner ikke hvorfor. Jeg trur det var for å plage sine barn, da dette foregikk når jeg var tenåring.

    SvaraRadera
  17. Oh jaaa! Gör det, själv hade jag olikfärgade naglar när jag lackerade dem. Alltså en färg per nagel, jag hade mååånga nagellacksflskor hemma på den tiden! Ingen vågade kommentera mina naglar, eller de kanske inte ens såg dem :) ha ha!
    /Kattmor

    SvaraRadera

Ja, och...?