QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 april 2010

Söndagens tidsfördriv

Idag har jag pysslat mycket småsyeri. Har bytt knappar i fyra blusar, och i tillägg kom jag på ett annat knep för att fjonga till en lite tråkig blus: Först färgade jag den grön, sen bytte jag (som sagt) knappar i den, men i tillägg sydde jag tre av knapparna med röd tråd!
Ganska snasent blev det, faktiskt!
Så det är ytterligare ett tips att hotta upp lite småtråkiga plagg :-)
Nu har jag tre andra blusar kvar som skal ändras lite i insnitten, och så ska jag klippa av en klänning med kort ärm och göra en tunika
av den istället. Men det blir inte ikväll.

Vad har du gjort idag?

18 kommentarer:

  1. Jag räknar inte tvättmaskin och middagslagning som jättejättekul tidsfördriv, så det fick inte vara med. Fast jag har sysslat med det också.

    SvaraRadera
  2. Fått utslag av plastblommor, ätit kladdkakssmet, fotat tjock mage, sett på Formel 1 och gått en promenad :-)

    SvaraRadera
  3. rensat och slängt ut en massa gammalt i garderoben... köpt ett nytt plagg för det såg så tomt ut!

    SvaraRadera
  4. Har varit hos BrunettAnna och haft några underbara timmar med henne, Gafflan och andra sköna damer :))
    Du skulle ha trivits där!!!
    Gafflan skrattade så hon blev "tät i näsan" ;DD
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag önskar att jag var en snitsare på att sy men mest önskar jag att jag fick sådana där finfina idéer om hur jag skulle kunna förnya min garderob med små medel. För om det krävs så kan jag sy lite jag med.

    SvaraRadera
  6. Medan dottern tränade for jag iväg och tvättade bilen. Sen hem för lunch och på em var jag och dottern på Fame som en av gymnasieskolorna här i stan satte upp.

    SvaraRadera
  7. Men hur duktig är inte du då!!!!!
    Hoppas du blev nöjd med allt!!

    Jag har hemtat hem en liten tjej från en hajk. Hjälpt till med packning för far och dotter åkte till Sälen idag.
    Jag är ledig i morgon men jobbar tis ons och då åker jag upp till dom :)

    Må så gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Tja...Jeg har baket, og passet barn. Mulig at det var på grunn av de ekstra barnen, at jeg helt glemte å ha gulrøtter i gulrotskaka;-)

    God var den uansett! Og så har jeg jammen trenet (og kjøpt nye skor på nettet), men ikke si DET til noen da!

    SvaraRadera
  9. Jag har plockat ut allt från golv och tvättbänk i tvättstugan, skurat golvet och flyttat omkring tvättmaskinen så jag kunde skura där den har stått. Det behövdes. Sedan satte jag fart på Maken att åka till tippen minst en vända, och så fick han rensa golvbrunnen i tvättstugan. Lagade mat och sånt också, men det gör jag ju 6 dagar av 7 varje vecka...

    SvaraRadera
  10. Återhämtat mig från helgens mat-och dryckorgie...:-/ Men okej, jag har också varit på stugan och ställt i ordning lite inför flytten dit.

    SvaraRadera
  11. Njutit av 25 grader och solsken! Ätit årets första lunch i trädgården, trimmat hunden och druckit mojito :-)

    SvaraRadera
  12. Jag har suttit och önskat mig en personlig sömmerska. Wanna be mine?

    SvaraRadera
  13. Men inga nålar på golvet denna gång? ;)

    SvaraRadera
  14. oj..du är en sån som jag alltid velat vara men aldrig kommer bli - imponerad!
    ..jag har gjort tårta, ätit tårta och torkat tårta(från tjillevipparnas tårtframfart) - tårtkalas idag, för imorgon har jag fyranolla dag :)

    SvaraRadera
  15. Det låter som om du är både kreativ och händig. Dessutom verkar du hitta energin till att få saker att hända. Toppen!

    SvaraRadera
  16. Eg såg ein hollandsk, absurd komedie på CPH-PIX. Det var litt av ei oppleving.

    SvaraRadera
  17. Det lät riktigt roligt... Jag har inte sytt om ett plagg sen jag var tonåring och det var ett par jeans som jag smyckade lite... Mamma blev hysterisk...

    SvaraRadera

Ja, och...?