QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 april 2010

Slappesöndag

Sötaste Nilla skriver i en kommentar att jag nästan verkar leva ett filmstjärneliv....

Men nej, det gör jag ju inte, tack och lov! Men det rör på sej i klump här, och ibland blir det sådär intensivt som det varit en period nu. (idag gör jag inte ett skit!)
Men jag tror, och försöker leva efter att inte att skjuta upp för mycket till framtiden, för man vet ju inte hur den blir. Jag har många människor runt mej som betyder mycket, och jag försöker att ta det till vara.

Det är inte så svårt egentligen. Oftast tänker jag på nåt jag har lust att göra, och så skickar jag ut en "peilare" på om nån annan är intresserad. Sen skickar jag ut aktuella tidpunkter och ser när det passar för dom flesta. Svårare än så är det inte. Jag har heller inte lagt ribban så högt, det viktigaste är att det är lustfyllt att ses, utan för höga krav.

Så jenteturen i fredags var en tur som egentligen skulle varit gjord i december i fjor, men en blev sjuk och därför sköt vi på det. Och en vårdag är lika mysig som förjulsträffar! Vi åt gott, jag fick i mej tre glas vin och en whiskey! Bra gjort av mej! Sov som en klubbad oxe på det. Sen gillar jag ju hotellfrukost (vem gör inte det?) och senare en fika på stan innan vi for var och en till sitt. (jag köpte inte några skor!)

Att vi sen var bortbjudna på Bacalao på kvällen var verkligen inte fel! Vi tyckte det var jättegott, och jag tiggde värdinnan/gulleväninnan om en "doggybag", så söndagsmiddagen är i "boks". Jättetrevligt hade vi, precis som väntat. Vi är glada för att vi har "Skagen-gänget", och det pratade vi om i bilen hem.

Är du duktig på att träffa dina vänner?

18 kommentarer:

  1. Värdelös.
    Om man inte räknar arbetskompisarna som man ju måste träffa varje dag.

    SvaraRadera
  2. Om du trivs med dom så räknas det! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte så många. Jag "rensade" för ganska många år sedan bort sånna som jag trodde var mina vänner men visade sig inte vara det.
    Dom jag har vårdar jag ömt även om vi inte ses så ofta så är telefonen ett väldigt bra redskap för att hålla kontakten :D

    SvaraRadera
  4. Antagligen skulle man vårda sina relationer med vännerna mer än vad man gör....
    Men tiden? Ja den kanske kommer når vi alla lämnat arbetslivet, och tonårslivet, och .....
    Ja, vad hindrar egentligen?

    SvaraRadera
  5. Nja inte just nu men det har ju sina skäl annars försöker jag att hinna träffa dom så mycket det bara går..längtar eftre att de blir som innan..kram på dej.

    SvaraRadera
  6. Både och om jag ska vara ärlig. Jag kunde nog vara bättre...

    SvaraRadera
  7. Nej det är jag inte men det beror på att i princip alla mina vänner bor på annan ort. Tur att det finns telefon och brev och FB. Man kan hålla kontakten på många sätt. Jag bestämde för något år sedan att jag skulle bli bättre på att komma iväg till mina vänner men det har inte riktigt blivit så.

    SvaraRadera
  8. Man ska passa på att ha det gött. Det vore synd att inte ha hunnit med det.

    SvaraRadera
  9. Känns inte som om man har så många "aktuella" vänner mera, rensade lite för nåt år se.Men dom jag har, så där är nog jag den drivande när det gäller att träffas, det är ju så kul!! :-) Kram

    SvaraRadera
  10. Jag är nog tyvärr aningen för tankspridd och glömsk för att man skulle kunna säga att jag vårdar mina relationer bra, men det är aldrig illa menat och mina riktiga vänner vet hurdan jag är och det är okej.

    SvaraRadera
  11. Klokt! att inte skhuta upp saker och ting! :)Jag vårdar, men kan allt för ofta känna att det inte vårdas lika mycket tillbaka från vissa nu när jag är mammaledig och har flyttat..Allför många tar ut sin energi/kraft på jobbet och sen skjuts allt annat upp för att "de är så trötta"..
    Ett ämne som jag har många tankar om, jag ska skriva om det någon gång..:) Hur som helst - Vänner är familj för mig..

    SvaraRadera
  12. Du verkar ha fattat det där med "Carpe Diem". Jag försöker men får inte alltid ihop det. Kroppen vill en sak, jag en annan...

    SvaraRadera
  13. Har gjort som så många ovan. Rensat rejält de senaste året. De jag har kvar försöker jag verkligen se till att umgås med så ofta det bara går!

    SvaraRadera
  14. Även här har rensats medvetet... Blev "liten" av vänskap som mer kändes som "för att den alltid hade varit" mindre för gemensamma värderingar idag. Å andra sidan har jag/vi öppnat upp för nytt, slutat tro att jag är den enda vuxna människan som inte har livet fullt av barndomskamrater. Vårdar t.ex. mina arbetskolleger mer idag. I takt med att de fyra underverken vuxit sig till egna liv så har vän/familjekretsen utökats där med - och den vårdar jag! Vill leva i nuet men säger som aprillan - jag och kropp är inte alltid överens... Kram :)

    SvaraRadera
  15. Jag är ganska bra på att skaffa nya vänner-eller kanske mer bekantingar- men jag har också gjort som Gafflan. Jag rensade ut för några år sedan och de som blev kvar är de verkliga, och dem försöker jag verkligen vårda ömt. Några få verkligt goda vänner är guld värda.Men jag måste också säga att det här året med bloggen har gett flera VERKLIGT GODA VÄNNER!!! Och dessa står numera verkligen högt upp på prioriteringslistan för intensivvård!
    Livet är egentligen alldeles för kort för att fjanta runt och vara till lags för "statusvänner" och andra dylika företeelser.

    SvaraRadera
  16. Jag har inte många vänner. Sen jag blev sjuk så blir det mindre ork till att träffas tyvärr. Det räcker liksom med vardagen, dumt nog.

    Sen är jag ju aktiv inom lapptekniken och då träffas vi ju och umgås, de kompisar jag har nu.

    Men en nära vän? Inte som förr, men nu har jag ju min bästa vän, Maken, och vi är ett bra team. Men som en tjejbästis blir det ju inte, inte på samma sätt.

    SvaraRadera
  17. Usch nej. Jag har ständigt dåligt samvete för mina vänner. Räcker liksom inte till.

    SvaraRadera
  18. Jag har de flesta av mina vänner på nätet. De träffar jag varje dag! :-) Jag har en mailinggrupp sen Veran låg i magen där tjejerna blivit mina bästa vänner. Irl hinner jag inte träffa så många. Men via bloggen och annat... ja! :-) Jag är extremt social, men också en extrem eremit så det passar mig rätt bra som det är nu. (hade gärna träffat dig förstås)

    SvaraRadera

Ja, och...?