QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 april 2010

Post

Jag skickade pakke till Sonen igår, innehållande följande:

En äggdelare, IKKE äggledare, håll tungan rätt i munnen!

En konservöppnare; hur faen han nu har burit sej åt så har han knäckt den han hade av "kläm- och skruvmodellen". Nu får han en sån där "hacka-bortöver-kantenmodell" istället.

En posse (påse på skånish)  svenska (skånska!) gröna gråddor.

En tablettask det står "plugghäst" på, hittad i Lund.

En tablettask det står "Lördax-godis" på, också hittad i Lund.

16 kommentarer:

  1. Han blir säkert glad. Syns det är moro med pakker....Kram

    SvaraRadera
  2. Praktiske gaver er bra;-) Jeg studerte med ei som pleide å få hermetikk og posesupper tilsendt fra mor. Moren visste at de ikke nyttet å sende penger, for de ville ha gått til sjokolade og øl.

    SvaraRadera
  3. Hoppas han blir jätteglad :-) Det har jag blivit, det är inte ofta man får paket nuförtiden.

    SvaraRadera
  4. Paket är alltid roligt, hoppas sonen blir nöjd :)

    SvaraRadera
  5. Visst är det svårt att inte vilja ge små presenter, överraskningar åt sina utflugna ungavuxna barn?
    :)

    SvaraRadera
  6. Jag läste faktiskt äggledare!! Ha ha...kan tänka mej ett förvånat uttryck om sonen hade plockat upp något sådant ur påsen! Har själv utflugna barn och visst är det så att man vill skicka dom presenter lite då och då. Ha det gott// Leni

    SvaraRadera
  7. Å va kul att få paket på posten!!! Ska be min mamma med.....(fast hon bor nedanför mitt berg)...ha en skön helg!! Kramen

    SvaraRadera
  8. Vilken bra post!
    Adoptera mig..? ;-)

    SvaraRadera
  9. Det är bra att mamma håller reda på sonen ;-)

    SvaraRadera
  10. Kula att få paket. Det tycker jag att jag får alldeles för sällan.

    SvaraRadera
  11. det där med paket är en underskattat. underbart att få paket, som slagits in med kärlek,omtanke eller bara glädje. loving it ;-)

    SvaraRadera
  12. Matnyttigt och bra för en ung man ;-)

    SvaraRadera
  13. Så glad han ska bli när han får ett paket av ren och skär omtänksamhet! :D

    SvaraRadera
  14. Tycker du kunde ha skickat med en äggledare också, när du lika höll på menar jag.

    En sån där man hackar bortöver mot kanten har jag, den är urjobbig att hacka upp plåten med.
    VIll ha en slav som gör det åt mig istället. Typ.

    SvaraRadera
  15. Han borde bli mycket glad för det paketet! Det skulle jag ha blivit i hans ställe :-)

    Fredagskramen!

    SvaraRadera

Ja, och...?