QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 april 2010

Myyys

Som bekant har jag ju varit flitigt på farten de sista veckorna, och
det hela avslutades med jentetur i Skåne. Tre väninnor kom ner från Norge, och så möttes vi hos den fjärde. Fyra härliga dagar dagar tillsammans, varav en var resedag. Underbart fint väder hade vi, helt otroligt att kunna strosa runt med jackan öppen, och med en varm vind i ansiktet. Vi shoppade, fikade och på kvällarna lagade vi mat ihop som vi sen avnjöt tillsammans med öl eller vin.
Det är nåt visst att sitta länge vid bordet i goda väninnors lag. Män
är också alrighte, men det är nåt visst med kvinnor som är så totalt sammensynkade att praten flyter löst och ledigt runt bordet.
Åh! Jeg har kost meg!
Normalt är jag ju också alltid ensam i bilen på turerna fram och tillbaka till Skåne, den här gången var ju bilen full, och det är kul
med sällskap. (annars kan jag rekommendera ljudböcker, också bra)

Nu ska jag koka en kopp kaffe, och sätta mej lite i solen :-)

17 kommentarer:

  1. Å det låter helt underbart att få spendera tid med vänner å bara njuta!!! Lycko dej!!
    Må så gott!! Kramen

    SvaraRadera
  2. Gör du helt rätt i darling.
    Soliga kramar från Närke!

    SvaraRadera
  3. Avundas dig! Njut av solen och minnena nu :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart verkar du haft på din resa till Skåne. Härligt.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Vad ROLIGT att göra så där :-) Ger mig idén att någon gång försöka med samma sak. SÅ viktigt att komma ihåg att träffa sina vänner.

    SvaraRadera
  6. Kul, fast ibland blir jag sugen på en egen roadtrip bara för att få filura ifred med en ljudbok.

    SvaraRadera
  7. Ljudböcker är verkligen himla bra. Jag lyssnade genom hela Millenium-serien! Hur bra och smidigt som helst.

    SvaraRadera
  8. Låter avkopplande.
    Sånt där kanske man ska börja göra nu när barnen lämnar boet...?

    SvaraRadera
  9. Hej! Så kul att du tittade in hos mej! Det får du göra fler gånger! välkommen!

    SvaraRadera
  10. Och nästa tur blir bäst, eller hur? De ser jag fram emot.

    Markattan

    SvaraRadera
  11. Åh, vad härligt det låter. Skåne ihop med goda vänner...

    SvaraRadera
  12. Möta våren i skåne är underbart. I goda vänners sällskap, ännu bättre.

    SvaraRadera
  13. Så underbart det lät! Ljudböcker i all ära men nog är riktiga människor trevligare! :)

    SvaraRadera

Ja, och...?