QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

17 april 2010

Maken

Maken har varit gräsänkling i drygt en vecka.

Nu finns det inte ett enda rent (högt) glas i huset. Det finns heller
inte några rena djupa tallrikar. Stackars Maken har säkert levt på mackor och corn flakes, arme krake.

Förmildrande omständighet: Diskmaskinen har inte varit full nog
att köra, han är en ekonomiskt och miljömedveten (HA!) människa.
(i hefflette heller)

Han hade också godheten att lämna lite tvätt kvar, så jag med
lätthet kunde fylla upp tvättmaskinen när jag kom hem. Också väl genomtänkt, köra halva maskiner? Åh huff nej! Miljöaspekten,
mina vänner.

Nu har han skruvat isär köksavloppet och fyllt upp diskmaskinen med diverse rör och svängar, så nu hostar och går den. För avloppet har luktat hästarsle från nedre Mongoliets egna lilla hefflette, och så kan vi ju inte ha det.

Jag älskar min man.

17 kommentarer:

  1. Det är ju bra att han är "ekonomisk" ;D

    SvaraRadera
  2. Min maken klarer til og med å unngå støvsugeren, og gulvvask når jeg er borte. For det forstyrrer ikke ham, at det er litt lortat, nei. Og sparer strøm gjør man ju;-)

    SvaraRadera
  3. *asg* De e mysko det där. Ibland är de så förb..... ekonomiska, och ibland när de får syn på en GPS eller nån annan onödig manick så åker både ögon och plånbok fram som kulor i ett flipperspel!

    SvaraRadera
  4. He he. Mina två äldsta män både städar, diskar och tvättar - och lagar mat :-D Den yngste är något stillsammare ;-)

    Jag vet inte vad jag gjort för fel!

    Massa kramar från Pennelina :-D

    SvaraRadera
  5. Å vad hade han de höga glasen till...harkel, harkel? Förbrukade han små pappersparasoller också?

    SvaraRadera
  6. Haha :D Du ska veta, jag putsar och städar och går an här hemma idag. Efter ett par timmar sa jag till L att "jo, men visst, du får gärna hjälpa till". Då går han ut i garaget. Du vet containern ska fyllas lite mer - oj vilket himla tungt jobb. Dammsuga är rena ram fröjden. Nu vette tusan vad han håller på med där ute men jag har satt 1000 spänn på att ha kommer sätta sönder ngt.

    SvaraRadera
  7. Takk for at du får meg til å le på en ellers regntung og islandskoverskyet dag;-)

    SvaraRadera
  8. Christina: Så vackert (eller?) du tänker om Maken, men nej, det är mjölk i dim höga glasen. Allt för att slippa ta ut mjölken och fylla glaset TVÅ gånger!

    SvaraRadera
  9. Han är tydligen ekonomisk med sitt eget nedlagda arbete på hemmaplan ;-)

    Lördagskramen!

    SvaraRadera
  10. Det gäller att veta när man ska vara ekonomisk! Det är det som är grejen; att noggrannt välja sina tillfällen.

    SvaraRadera
  11. Säga vad man vill men han är i alla fall sparsam ;-)

    SvaraRadera
  12. Håper det er bedre lukt hos dere nå. ☺ Jeg kom hjem fra reise i dag tidlig og fant et berg av skittentøy, men har ikke fått noen miljøunnskyldning for at det ikke er blitt vasket noe mens jeg var borte.....merkelig.

    SvaraRadera
  13. lol, inte bara ja som har en gubbe som e miljömedveten ;)

    SvaraRadera
  14. Visst älskar man dem trots alla tragedier de ställer till med :-)
    Bloggsvar: tack för din tröstekram för lille Evert.

    SvaraRadera
  15. Min har inte kommit på det där med miljömedvetenhet som ursäkt....för honom är att jobb eller trötthet hade företräde....

    SvaraRadera
  16. Jag älskar min med men han har också en del lattjo saker för sig.

    SvaraRadera
  17. Duktig ponke du har!Ta väl om honom för såna växer inte på trän. Min far han brukade säga: Nu finns det inga tjocka glas kvar så nu får vi dricka ur tunna. Gällde nog mest öl vill jag minnas ;)))

    SvaraRadera

Ja, och...?