QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 april 2010

Liten glädje

Jag är en ganska lättskrattad person. Därför brukar jag roa mej med att använda översättaren och läsa mina inlägg på norska, ibland danska, och också på engelska. Det blir så illa galet, att jag sitter där och flinar högt för mej själv. Är Maken hemma, kan det hända att han blir en yttepytteliten smula småirriterad när jag läser upp nåt som blev alldeles extra illa knäppt.

Jädrans humorbefriade norrbolle är han då, tycker jag.

13 kommentarer:

  1. I mitt hus bur det to norske og ei dansk jente, det blir alltd mye språkmoro.

    SvaraRadera
  2. Haha, det var en kul idé, måste prova....
    Glad påsk på dig, förresten!

    SvaraRadera
  3. Här är en till som är lättroad! Visst är det härligt att kunna skratta åt enkla småsaker!

    SvaraRadera
  4. Maken och ä sonen köpte en maskinöversatt guide till Prag när dom var där. Så rolig att man bara flämtar.

    SvaraRadera
  5. Ja sådant där brukar roa mig kungligt. Det är så trevligt att ha något att träna skrattmusklerna med.

    Markattan

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul :-) Mannen köpte en Westernfilm med Clintan förra veckan, den var dubbad till italienska, inte lika kul...

    SvaraRadera
  7. Jag skulle gärna träffas och skratta ihop med dig. :-) KRAM!

    SvaraRadera
  8. Google translation är ett skrattpiller utan dess like. Att översätta från svenska till engelska är också vansinnigt roligt.

    SvaraRadera
  9. Har aldrig provat men det lååååter inte särskilt kul...
    Får väl prova då.

    SvaraRadera
  10. Ja man kan ju inte påstå att googles översättare är prickfri. Jag testar i bland mina inlägg på engelska och jag undrar hur mycket en engelskspråkig skulle förstå av det jag skriver - egentligen?

    SvaraRadera
  11. Du får uppfostra honom ;-)

    SvaraRadera
  12. Låter ju som ett utmärkt sätt att roa sig själv! Han är nog bara avundsjuk :)

    SvaraRadera
  13. Jag hittar inte det förb.....e översättningsprogrammet! Har letat bland blogger men dom är för breda för min sidokant. Men jag kan ju tänka mig att det kan bli väldigt kul emellanåt!
    Glad Påsk och kram från
    Agneta

    SvaraRadera

Ja, och...?