QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 maj 2010

Födsel

När jag skulle födas tog jag god tid på mej. My DarlingMams sa att det startade den 26:e på kvällen, och jag är född strax över 12-slaget den 28:e. Men se jag tror det finns en orsak till att det tog så lång tid: jag föddes nämligen med färdigt utvuxna vuxenöron!
Det är bara huet mellan örona som har växt!
Så jag stod nog faktiskt och fjädrade ganska länge fram och tillbaka där i förlossningskanalen. Vid varje värk for jag ut en bit, och när Mamsen slappnade av så swoosj!!  fjädrade jag tillbaka.

Min kompis sa att jag såg ut som en apa. Så det är nog sant.
Fint att bollen växte ikapp så småningom.

Nu syns det nästan inte :-)

20 kommentarer:

  1. Ha ha ha;-) Du er kanonmorsom. Bra det ikke var mothaker på ørene dine da, sånn som på fiskekrokene, da kunne du ha blitt hengende fast. Håper du får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Kan hända, men det är nog ganska mycket i den där bollen i alla fall!
    agneta kram

    SvaraRadera
  3. Supersöta lillosloskånskan ;-)

    SvaraRadera
  4. ;) Du är kul du!

    Jag kan nästan se dig framför mig. Men bara nästan, så sätt in en bild på dig som liten, snälla.
    JAG har ju satt ut bilder på mig som pyttis *sträcker på mig*

    Kram!

    SvaraRadera
  5. ha ha dagens dos av skratt, tack!

    SvaraRadera
  6. :D
    Vilken syn det måste ha varit...

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Jag behövde skratta lite! Galenpanna!

    SvaraRadera
  8. Jag såg alls inget konstigt med dina öron, att de skulle vara för stora eller så. Men det är klar, lite vatten har det väl runnit sen du var nyfödd, men bara ytterst lite.

    Markattan

    SvaraRadera
  9. Inte konstigt då att du är så klok, med öron som grytlock kan man ju inte undgå att snappa upp ett och annat... ;D

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Skulle ha sett dej då :O)
    Du var säkert söt o älskad ändå *ler*

    SvaraRadera
  11. Knasboll, haha! Dagens skratt! Tack så mycket! Och tack för tisdagskramen! Kramar tillbaka.

    SvaraRadera
  12. Har du yngre syskon? Jag menar - det måste ju varit en upplevelse för din mamma?
    Och du - jag vet inte om mitt mail till dig för länge sen kom bort, men jag antar att du har ett hektiskt program och inte hinner fara norrut? Kanske en annan gång?

    SvaraRadera
  13. Man ska streta emot lite ;-) Jag visade min bästa sida först, kom med rumpan före :-)) Du är världens goaste roligaste osloskånska! Kram

    SvaraRadera
  14. hehe....greit å ha store ører, for da kan du bruke de til å vifte med! :D

    SvaraRadera
  15. *gapskratt* du är för HÄRLIG!!

    SvaraRadera
  16. Hahaha.......stackars din mamma men lycko dig att det lixom gick till sig till slut!

    SvaraRadera
  17. Hahahaha!! Du är kul du. Bild på dig som liten kanske? ; )

    SvaraRadera

Ja, och...?