QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 april 2010

En suck

Vissa dagar när jag kommer hem från jobbet känner jag mej lättare centrifugert. Då är det skönt med tystnaden. Sen kommer Maken hem. Och plötsligen är det full pinne på mina trumhinnor igen. Skitprogram på burken, eller döstökig knäpp musik i högtalarna.

Alltså. Vi MÅSTE köpa en dörr.
Annars dör(r) jag.

15 kommentarer:

  1. Skitprogram och döstökig musik är såååå irriterande!
    Jag fattar precis hur du känner det ibland,, för jag har ett service yrke och när jag kommer hem vill jag ja TYST!

    Kram på dig!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Jeg anbefaler hørselsvern (øreklokker). Det er billigere, og så får man demonstrert litt når man går rundt med dem. Jeg bruker av og til øreklokker i samvær med mine barn. Fantastisk når de slåss og krangler!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att höra att det finns fler än jag som vill ha tyst, lugn och ro. Mitt värsta irritationsmoment är när folk vill prata med mig när jag inte är på humör.

    SvaraRadera
  4. Dörrar kan vara bra att ha! Satte aldrig dit någon dörr till vårt sovrum. Nu har vi flyttat, men jag ångrar att jag inte gjorde det ännu idag.

    SvaraRadera
  5. jag gillar tystnad jag med. hoppas du får tag i en dörr! :)

    SvaraRadera
  6. Dörrar som både går att stänga och öppna...är ett måste!
    Själv älskar jag att låta tystnaden råda, hela förmiddagarna.. innan Make och Son kommer hem...

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där!!
    Inte med dörren...den är på plats, men med att man stänger av..man orkar inte alltid va på topp!!!

    SvaraRadera
  8. Känner också igen mig!
    Tur man har ett hus med många rum och 3 våningar :D
    ...får jag be om största möjliga tystnad...

    SvaraRadera
  9. Dörrar och öronsnäckor! En livsnödvändighet.

    SvaraRadera
  10. Oj, har ni inga dörrar? =O
    Jag går ner i källaren och stänger på vägen två dörrar när jag är på det humöret.

    SvaraRadera
  11. Hmm, både billigare o mer lättmonterat med öronproppar.

    SvaraRadera
  12. Öronproppar eller hörselkåpor kan duga i väntan på andra alternativ!

    SvaraRadera
  13. Du får köpa hörselkåpor och pimpa dem med lite paljetter :-)

    SvaraRadera
  14. Ibland lockar tanken på "egna" rum (fast jag vill sova tillsammans), så där som ungarna har, en egen frizon! Kram på dig, har inte sett till dig på ett tag!?

    SvaraRadera
  15. På min siste biltur med familien sat eg med øyreproppar. Sat slik ganske lenge før dei fann utav det.

    SvaraRadera

Ja, och...?