QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 april 2010

Dum svenske

I mycket mogen ålder fant jeg häromdagen ut varför temperaturerna på norska nyhetsvädret är röda och blå. Just det; varma och kalla grader, himlans smart! Detta berättade jag för Maken, Sonen och Sonens Väninna. Maken och Sonen asgarvade styggt, medan väninnan bara tittade konstigt på mej.

....jag är ju iallafall ärlig och kan bjussa på mej själv.

20 kommentarer:

  1. Man lär så länge man lever...

    SvaraRadera
  2. Vad har nollan för färg, kan man undra...

    SvaraRadera
  3. Nollan är blå! (sa Osloskånskan)

    SvaraRadera
  4. Det där kunde vara jag. Och ja, man lär så länge man lever, vad är annars meningen???
    : )

    SvaraRadera
  5. Jag fattar inte, varför ska folk vara så där för? Jag fick/läste mail i över två år innan jag fattade vad gemet på vänstra sidan betydde... (och bra gick det ändå, lite"fattigt" ibland bara....) KRAM!

    SvaraRadera
  6. Fint at du er ærlig. Dette med rødt og blått er barnelærdom her i Norge. Men flott at du endelig har fått det med deg;)

    SvaraRadera
  7. Hellre fråga och verka dum, än inte fråga och förbli dum! :)

    SvaraRadera
  8. Du är modig du!
    Ärlig men bjussa inte för mycket så "dom" blir malliga!

    SvaraRadera
  9. haha sånt bjuder man på!! kram!

    SvaraRadera
  10. Den som frågar är dum för stunden,
    och den som inte frågar är dum för livet!

    Det är vad har jag fått lära mig!

    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  11. Fel ovan, skall vara:

    Den som frågar är dum för stunden,
    MEN den som inte frågar är dum för livet.

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Härligt att bjussa på sej själv. Kram

    SvaraRadera
  13. ;-) Fint å omsider se noen røde tall, iallfall! Har vært mye blått i vinter.

    SvaraRadera
  14. Äsch du har ju vetat det hela tiden bara aldrig sagt något, eller hur!

    SvaraRadera
  15. Jajja, man kan inte lyckas med allt alltid.

    SvaraRadera
  16. Men HUR kan nollan vara blå? Den borde ju rimligtvis vara lila (rött plus blått, du vet). Eller grön kanske (mesigt neutral)? Nej, sätt du norrmännen på pottan genom att argumentera kring detta som tydligen var så självklart...
    De må ha vunnit melodifestivalen, men detta vinner du!

    SvaraRadera
  17. I mitt barndomshem satt en termometer som visade röda tal under strecket, och blågråa över. Detta gör att jag aldrig klarar att tolka de bakvända norska nuffrorna. Nätet går bra, där står ett minus framför om det är kallt. Utan minus om det är mindre kallt.

    SvaraRadera

Ja, och...?