QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 april 2010

Damblaskor

Jag gillar glossiga damtidningar. När jag åker till Sverige brukar jag köpa ELLE, DV och Femina. Egentligen gillar jag sistnämnda mest. Det är också det enda jag kunde tänka mej att prenumerera på. Men det gör redan en svensk väninna här, så av och till får jag av henne.
Men det som är så dumt med att ha svenska tidningar här i Norge är att jag ju inte får tag i det som visas av mode och accessoarer och sånt. Fruktansvärt irriterande! Och läsa tillsvarande norska blaskor är inte lika kul, fast varför vet jag inte.

Sen har det säkert kommet en hel hög nya liknande svenska tidningar som jag inte vet om. Är det nån tidning som ni känner till som liknar dom jag nämnt här?

12 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig, vi läser ju svenska tidningar här på Åland, och alla fina grejer man hittar finns i Sverige. Kommer man dit 5 veckor senare och frågat ex. efter ett par skor blir man idiotförklarad, för tidningen kom ju "ut för eeevigheter sen, typ"... Hmpf..

    SvaraRadera
  2. De där tre är fortfarande lite ensamma i sin genre. Det dyker hellre upp typ Amelia och nya mer Veckoreviiga.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Femina också. Dessutom har jag funnit en annan tidning som jag gillar:

    TARA
    Tara är tidningen för dig som är 40+. Tara hänger sig åt den flärdfulla ytligheten och fördjupar din kunskap om livet och människor.

    Ge den en chans, den är bättre än jag trodde! Du hittar den bland annat på www.tidningskungen.se

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Jag kan varmt rekommendera M magasin med Amelia på varje omslag. Riktar sig nog till 50+ men är ganska "ålderslös" tycker jag. Inga matrecept men mycket annat och lite djupare reportage.

    SvaraRadera
  5. Håller med dig i val av tidningar ... och Femina har vettiga artiklar och bok recensioner!
    :)

    SvaraRadera
  6. Tara, kanske.
    Amelia Adamo vet vad kvinnor vill ha. Amelia, Tara, M, S.....vad hon än hittar på blir det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej! Ja det ska jag göra!

    SvaraRadera
  8. Tara är helt ok tycker jag!

    SvaraRadera
  9. tyvärr, jag är verkligen urkass på att läsa tidningar överlag eller så kanske jag inte har hittat "min" tidning.
    gullekram tebax

    SvaraRadera
  10. Jag är nog sämst i världen på veckotidningar och magasin. Kan tyvärr inte hjälpa dig med tips. Dock skulle jag kunna agera kurir, springa och handla det du vill ha...

    Markattan, tjänstvillig

    SvaraRadera
  11. Kattis & Co. Faktiskt ganska bra tidning om både mode och relationer. Du får köpa en och bilda dig en egen uppfattning... ;)

    Finns även en hemsida: www.kattis.se

    SvaraRadera

Ja, och...?