QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 april 2010

Award-tajm!


Award från Bergljot!

Sju saker om mej; (det börjar bli svårt)

1. Jag har av misstag stulit en stickbeskrivning på det
som en gång hette Tempo, jag trodde den var gratis 
(måste vara preskriberat vid det här laget)

2. I sjunde månaden av graviditeten med Sonen
trillade jag rätt på magen,
det var som att lägga sej på en ballong med vatten:
Boooiiing liksom.
Sonen tyckte det var synnerligen obehagligt,
och gjorde en smärre vänding från vänster till höger sida. 
Det tyckte den blivande Modern i sin tur var lite obehagligt.
Sonen tillbringade resten av graviditeten
med att jogga på sin Mors lever.

3. I förbindelse med ovanstående nr 2 slog jag i knät,
och kunde inte "stå på knä" förrän på sommaren det året.
(Sonen är född i början av året)

4. Jag har aldrig smakat sushi. (vill inte heller)

5. Jag har en gång klarat att övertala tågpersonalen att stanna i
Kungälv och släppa av mej där, fast tåget inte skulle stanna där.
(ja jag var ung och kanske en smula tjusig då)

6. Angående ovanstående punkt nr 5;
jag har en sjujäkla övertalningsförmåga.

7. Jag äger ingen keps.

Dessa fem får awarden av mej:





7 kommentarer:

  1. Sånt här är kul att få veta :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man inte igenom under en livstid ;-) Härlig läsning, då!

    Kramisar från Pennelina

    SvaraRadera
  3. Väldigt skojigt. Men ännu skojigare på norska:

    Sju ting om meg, (det blir vanskelig)

    1ste Jeg har tilfeldigvis stjålet et tilfeldig beskrivelse av
    som en gang kalte Tempo, jeg trodde det var gratis
    (Må være foreldet nå)

    Jeg falt rett på magen hans;
    det var som å sette seg i en ballong med vann:
    Boooiiing også.
    Sønnen syntes det var svært ubehagelig,
    og gjorde en mindre vänding fra venstre til høyre.
    Det er antatt at moren i sin tur var litt ubehagelig.
    Sønnen brukte resten av svangerskapet
    Å måtte jogge på sin mors lever.

    3dje I forbindelse med det over 2 foreslo jeg i fanget mitt,
    og kunne ikke "stå på kne" frem til sommeren det året.
    (Sønnen er født i de første årene)


    5te Jeg en gang klarte å overtale toget mannskapet å holde seg i
    Kungälv og slippe meg av der, ville toget stopper ikke der.
    (Ja jeg var ung og kanskje en kjekk liten litt tid)

    Jeg har en sjujäkla overtalelse.


    Disse fem kan prisen fra meg:

    Familie Moderat

    Spørsmålet København

    Deksler Valley

    Bittan sier

    Malden

    SvaraRadera
  4. Jag håller med du...jag vill inte heller smaska rå firre!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag trillade också men ner för trappan och landade på baken. Sonen här blev lika omskakad men de tycks ha tagit det med fattning ;-)

    SvaraRadera
  6. Åhhh, tackar och bugar! Det blir till att fundera, då...

    Kramar!

    SvaraRadera

Ja, och...?