QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 april 2010

Alkohol

Jag gillar som bekant whiskey. Mest gillar jag nog Tullamore Dew, som är rund och fin i smaken. När vi (någon enstaka gång) är ute utan att ha med bilen, så brukar jag beställa TD medan Maken beställer en gin/tonic. Och fast vi var och en säger vad vi ska ha,
så får nästan alltid Maken min whiskey, medan jag får hans GT.
Och nu undrar jag:

Är det okvinnligt att dricka whiskey?

19 kommentarer:

  1. Eg er misunneleg! Ingen kan syngje "right now, he's probably buying her some fruity little drink cause she can't shoot whiskey..." om deg!

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att det är det, där ute i världen. När jag tänker efter så har jag flera väninnor som helst dricker en bra Whiskey hellre än något annat. Jag själv är ett säkert kort :-) Jag gillar kärringdrinkar med många sorter i, gärna röda och med ett paraply :-D

    SvaraRadera
  3. Jepp, på samma sätt som jag tror att en GT har fler kvinnor bland fansen. Men jag är på din linje. whiskey är den enda starksprit som jag kan dricka. Laphroig är min absoluta favorit. Eller vänta där ljög jag, jag kan låta en calvados slinka ner också.

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte ens lukta på det... :-(
    Men nu var det längesen jag hörde av dig..?
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar whisky. Gärna rökig skotsk. Det är fånigt men jag tror att det anses som okvinnligt att gilla whisky. Har flera gånger blivit erbjuden någon likör eller blask när maken blivit bjuden på whisky efter en god middag. Jag gillar whisky mer än vad han gör.

    SvaraRadera
  6. Whiskey är nog en typiskt manlig dryck. Tror jag. Men det är ju inte ovanligt att kvinnor tycker om det också, även om jag inte klarar av lukten ens.

    SvaraRadera
  7. Inte med mina mått mätt men i många andras ögon!

    Själv föredrar jag The Glenlivet, Nadurra. Ljuvligt mild och len...

    SvaraRadera
  8. Maken har TD som en av sina favoriter en annan är Jameson.
    Det är nog så att det oftast mannen som gillar whiskey bäst fast jag kan ta en ibland också.

    SvaraRadera
  9. Jag hoppar whiskyn.
    Kamouflerad taggtråd!
    Och i omgivningen upplever jag det nog som en herrdryck, ja!!!
    Kram
    agneta

    SvaraRadera
  10. Det ät mycket okvinnligt och därtill mycket gott med en TD!

    SvaraRadera
  11. Antar det :) Själv tycker jag det är fruktansvärt... Det gäller iofs GT oxå.
    Sedan spelar det ingen roll om det är en man eller kvinna som dricker det, det är inte det jag tycker är fruktansvärt, utan den eländiga smaken :)

    SvaraRadera
  12. Hm..hela jag tycker direkt att varför skulle det vara okvinnligt? varför skulle whiskey vara manligt? Men själv jag tycker det smakar..lindrigt sagt - tvättamunnenäckligt. Men jag har vänner, kvinnliga såna, som älskar den bruna drycken. Smaken är som baken med andra ord, och tror inte att det har med kön att göra. :)

    SvaraRadera
  13. Jag gillar också, Whiskey, men det ses nog som manligt... Men det får vi väl ändra på!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Markattan trattar gärna i sig whisky, rökig helst. Har märkt att det i somligas ögon är lite suspekt. Tror dock att det där kommer att försvinna för vi blir fler och fler kvinnor som dricker det.

    För ett tag sen såg jag en stor man, en knutte, tuff som tusan i sina läderkläder och tatueringar och massa smycken och ringar, köpa den fruktansvärt dåliga idén till whisky. Four roses, det där äckliga blasket som verkar vara till för att kvinnor ska dricka. Det var lite rart och jag inser att även markattor har fördomar... :)

    SvaraRadera
  15. Jeg er også glad i whiskey, men kan like gjerne ta en GT. Men det er nok oftest sånn at det er herrerne som foretrekker whiskey og cognac. Jeg, for min del, hadde spurt mine gjester om hvem som ville ha hvad, om jeg vært servitøren/bartender. Det er ju trots alt et service yrke. Jobbet selv i bransjen i 14 år;-)

    SvaraRadera
  16. Kan hända att det slinker ned en whiskey dan före julafton. Det är allt!
    Vad gäller andra drycker gillar jag Espresso och mannen Cappuccino. Gissa vem som får vad när vi är ute och fikar???? Sällan eller aldrig har då Espresson placerats framför mig!

    SvaraRadera
  17. Det är jättekvinnligt med whisky!

    SvaraRadera
  18. G&T är inte dumt, men jag blev himla sjuk av den där Tonicen en gång. Måste varit något skumt konserveringsmedel.
    En gång i tiden hörde cigarr till whiskeyn, men det har jag inte vågat tala om för min mann. Plus att jag inte har lika lätt att få tag i cigarrer längre. Min svägerska tipsade mig om att whiskey och cheez balls är himla gott. Gärna nåt lätt som Upper Ten eller Grants. Nu säljer de inte de gula kulorna här i Norjet längre, så jag köper in på besök i Gamlalandet.

    SvaraRadera

Ja, och...?