QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 mars 2010

Syskon

Madlar skriver så fint om sin LillaSyster här.
Själv har jag inga syskon,
men i vuxen ålder hade jag turen att få en StoraSyster.
Vi är systrar i själen, och det är jättefint.

Det börjar bli några år sen nu,
men duverden som jag älskar henne,

min egen StoraSyster.

12 kommentarer:

  1. Åh vad härligt.
    Jag har tre yngre bröder.
    Det är härligt det med.
    Men ibland saknar jag det fina jag tror att man har med en syster.
    Kanske finner jag en själssyster nån gång jag med.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. jag har bara två bröder, en lille o en store:) jag ville mest av allt i hele världen ha en syster.så jag var tjurig när lillebrorsan kom till världen o vägrade titta på honom)
    sen när det var dagsför egna barn...ville jag för allt i världen ha en flicka...
    vad blev det? TRE pojkar:)))))
    sen blev det två han-hästar o två han-hundar..så det ser ut som jag kommer vara en ensam tjej bland alla killar förever:)))

    fast nu är brorsor rätt kul att ha:)) och småkillar med för den delen:)

    SvaraRadera
  3. :-) Tur du hittat henne.

    Men var är din fina kategorisnurra?

    SvaraRadera
  4. Syskon är toppen oavsett var de kommer ifrån! ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag har hela mitt liv önskat mig en storasyster för jag tror att systrar är speciellt. Jag har en lillebror som för tillfället är icke närvarande i mitt liv och jag känner mig ledsen över hur han behandlar mig just nu. Jag älskar honom ändå för den han var men inte för den han är just nu. Den han var finns nog någonstans därinne hoppas jag.

    SvaraRadera
  6. Jag har också fått en "lillasyster" på gammeldagar. Kul när man har två store bröder innan Kram

    SvaraRadera
  7. Ja som du kanske redan vet så har jag en lillasyster och en lillebror =)
    Jag saknade en mer jämnårig syster när jag var yngre men nu verkar ju "småsyskonen" vuxit ikapp mig ;o)

    Ha en skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har två storasystrar och en lillasyster MEN önskade mej alltid en bror, konstigt va?
    Trots allt älskar jag mina systrar, de är liksom en del av mig och de finns alltid där...

    SvaraRadera
  9. jag har ungefär 4000 syskon mer eller mindre nära varann står vi. den jag har bäst relation till är min storasyster anna. vi pratade en timma i telefon igår och skrattade väldigt mycket. :)

    SvaraRadera
  10. Jag har inga syskon. Men bloggkompisarna kan vara mina låtsassyskon!

    SvaraRadera
  11. En syster behöver inte vara släkt av kött o blod, det är omtanken, medkänslan o gemenskapen som egentligen räknas <3

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte på "blod är tjockare än vatten". Det är inte min erfarenhet, jag har systrar och bröder jag älskar som inte är det minsta släkt med mig. Trevlig helg och klem på dig! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?