QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 mars 2010

På tur

Vi sket i Storliens Konsum och åkte vidare till Ica i Åre.
Först smackade vi oss varsin härlig calzone, sen handlade vi:

BallerinakladdkakaBen&JerryglassRisifruttiMango/PersikasoppaSkinka
LängtanMjölkchokladKladdkakaSilverputsPlastpåsarKaffeVaniljyoghurt
SmoothieKnäckebrödBallerinakexGuldnougatKexchokladLakrisplopp
BarnängensBarntvålTuggummiSEMLOR!!ToscabullarEnergidryck.

Ja Fru Venus, norska maten är dyrare än svenska,
i tillägg gör vi ju ett litet klipp mtp på kursskillnaden.

12 kommentarer:

  1. Vilken tur att det fanns SEMLOR kvar för det var det klart viktigaste ;D

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha blivit riktiga "tröndera" :D
    Fast det saknas lite vin och cigg... ;o)

    SvaraRadera
  3. Okey, så när vi kommer till Norge då så blir det ingen värre chock, utan som hemma ;-)

    SvaraRadera
  4. oh vilka godsaker! :D ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Mat?? Tillåt mig le, det var en orgie i godis det där. Väl bekomme!

    SvaraRadera
  6. Enbart nyttigheter, ser jag ;-)
    Glöm inte att borsta tänderna! :-D

    SvaraRadera
  7. Du har iaf sluppit att vara "margarinbarn"!
    Det har inte jag.

    SvaraRadera
  8. Ska ni fasta? ...eeeee, festa menar jag.

    Nu har jag lagt ut en av "hemskbilderna", skyll dig själv, och/eller tack så mycket!

    Lördagskram! :-)

    SvaraRadera
  9. Jag blev sockerstinn bara av att läsa...

    SvaraRadera
  10. Köpte ni ingen typ, kött, fisk, pasta, grönsaker mm? Detta ni fick med er är ju rena sockerbomben ju! Men det kanske du ski...r i??;)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Oj, då står du dig ett tag nu då.

    Markattan

    SvaraRadera
  12. Vi måste varit i Åre samtidigt.

    SvaraRadera

Ja, och...?