QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 mars 2010

Oväntat möte

Var i simhallen igår igen och drog några längder. Efter bastu och dusch stod jag i bara trosor och bh och torkade håret. Plötsligt står det en utländsk karl vid skåpet och ser alldeles chockskadad ut.
Han såg så skakad ut att jag började gapskratta.
"Är detta dame-garderoben??!" sa han.
"Ja," sa jag. Och skrattade.
"Det är inte sant??!" sa han klentroget.
"Jo," sa jag. Och så försvann han.

Stackars, vilken upplevelse! Det var uppenbart att han kom från en helt annan kultur, och så mycket norsk(svensk) kultur mitt i fleisen, var tydligt omskakande, det såg jag. Men inte en enda gång vek
hans blick från mitt ansikte under vårt lilla samtal, det måste jag
ge honom credit för!

Och jag då? Som inte fick fnatt, utan bara skrattade; vad slags kroppsuppfattning har jag av mej själv? Gudarne vet.
Tydligen inte speciellt nojig iallafall!

23 kommentarer:

  1. Han kanske var skelögd eller ovanligt vidsynt ;-)

    Kramisar!

    SvaraRadera
  2. Bra gjort utav dig! Jag hade nog inte kommit mig för att göra något annat heller!

    SvaraRadera
  3. Bra gjort av er båda! Jag hade nog inte kunnat hålla mig för skratt :-D

    Häromvecka kom det in en karl i damernas omklädningsrum på gymet där jag går. Han såg inte särskilt chockskadad ut, men han var ju svensk och jag hade lite mer kläder på mig ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, ändå ett härligt möte! :D Kan tänka mig att det hade kunnat bli en helt annan situation, men skönt att det blev som det blev :)

    SvaraRadera
  5. Undrar om han bloggar om det...

    SvaraRadera
  6. Haha. Härlig sinnesnärvaro du hade!

    SvaraRadera
  7. Ja jäsiken, det är inte alldeles lätt att gå rätt.

    SvaraRadera
  8. hehe stackars er båda!

    SvaraRadera
  9. *gapskrattar* Tio poäng till dig! Var trodde han att det var om det inte var damernas? Stackars karl, kanske han tagit det bättre om du tjutit som en stucken gris, då har han bara behövt svänga om och springa ut :-)

    SvaraRadera
  10. FV: Ja vad trodde han?? Att JAG stod i herrarnas???!

    SvaraRadera
  11. Ni var båda duktiga. Sen kanske han låg bakom något skåp och fluktade klart innan liksom, innan du blev halvklädd alltså.

    Konstig religion alltså. Flukta på damer så där!?

    SvaraRadera
  12. Men det ryktas hit till finland att ni e kvinnor e öppensinnliga å så! Tummen upp! ;)

    SvaraRadera
  13. Konge! Eller skulle jeg heller si Dronning. Du er kul;-)

    SvaraRadera
  14. ... Pinsamt? nä bara riktigt coolt!

    SvaraRadera
  15. Kulturkrock ju, och en rolig en.

    Tack för dagens flabb.

    Markattan

    SvaraRadera
  16. Äh, ibland måste man bjuda på sig själv...även kroppsligt :)

    SvaraRadera
  17. hehheee va kul, ville sett minen när han upptäckte att han var fel ut;))

    SvaraRadera
  18. När man får oväntat besök gäller det att behålla fattning!

    SvaraRadera
  19. Man kan undra hur han lyckades gå fel! Brukar det inte vara rätt bra skyltat? Men ni skötter er kanonbra båda i den något konstiga situationen.

    SvaraRadera
  20. Undrar vad som hänt om du svarat Nej.

    SvaraRadera
  21. Är du alldeles övertygad om att DU verkligen var rätt.. ;)

    SvaraRadera
  22. Haha, stackarn liksom!
    Eller lyllo ;O)

    SvaraRadera
  23. Tummen upp för den mannen och hans icke-flackiga blick ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?