QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 mars 2010

Möööh!!!


Detta ruskigt tjusiga halsbandet har jag köpt på Sandwich, och det är verkligen jättefint.

Men: det plingar. Det plingar jädrar i min talja!
Jag känner mej lite ko-stylish sådär; typ Dagros med bjällra runt halsen, och Maken vet till enhver tid var jag befinner mej i huset.

Plingeling....jag är lite splittrad....men det ÄR snyggt, faktiskt!

(och återigen; nej, det är inte jag på bilden)

25 kommentarer:

  1. SUPERFINT!

    Men jag kan förstå att det är "lite" irriterande att låta som en ko när man har det på sig!

    Muuuu på dig ;)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vara nog så irriterande att gå runt och låta...men det ÄR ett snyggt halsband, det ÄR det :)))

    SvaraRadera
  3. Vad skönt för maken att höra var du är.

    SvaraRadera
  4. Snyggt går före praktiskt!

    (Säger hon som sitter med halva röven framme vid datorn eftersom brallorna är för lågt skurna)

    SvaraRadera
  5. Tur för gubben, då vet han ju var han har dig :O)
    Jag, sak inte ha ett sånt, gillar att smyga....
    Men fint var det!

    SvaraRadera
  6. Haha, kan tänka mig att det plinkar lite :)

    SvaraRadera
  7. Det kan bli lite jobbigt när det låter för mycket. Även om det är snyggt...!

    SvaraRadera
  8. Du får ha på deg plingelinghalsbandet, når vi treffes! Så hør jeg hvor du er;-) Du kjenner sikkert igjen meg, uten effekter.

    SvaraRadera
  9. Då vet man ju vart man har dig!
    =)

    SvaraRadera
  10. Då märks det ju när dom kommer. Lite som bjällra på katten *moahahaha*


    Snyggt var det iaf. Jättefint.

    SvaraRadera
  11. Åh, jag som trodde du var ett Queen Bee - inte en ledarkossa ;-) he he. Nå väl, kom ihåg att jag äääälskar kor och att de faktiskt är intelligenta djur som ger oss så mycket gott... dessutom är de söta :-D

    Kramisar!

    SvaraRadera
  12. tycker att du kan pensla in alla pinglande detaljer med genomskinligt nagellack och sen innan det torkat strö lite sönderklippta fleecebitar på:)
    så plingar det åtminstone inte längre!
    eller
    kan du kanske spraya hela halsbandet med någon form av hårdlack. så att det liksom hela tiden är still:)

    nöden är uppfinningarnas moder:)
    eller kan du ha det som du har det, för snöggt är det, och lite bjällerklang kan aldrig vara fel!

    kram på dej

    SvaraRadera
  13. Så fint.
    Jag vill också ha en bjällra!

    SvaraRadera
  14. Men MammaMu är ju gullig, visserligen något korkad men söt ;)

    SvaraRadera
  15. Du får ju gååå försiktigt!! Eller bara SITTA STILL å va snygg...HUR svårt kan det va???
    *myser*

    Pöss//Anna

    SvaraRadera
  16. Då vet vi att det är du som är på väg ;-)

    SvaraRadera
  17. Snyggt! Låt det pingla, de e ju en pingla som bär det ;-)

    SvaraRadera
  18. Snyggt!!
    Aha, då är det du som är "ledarkossan" ;o)

    SvaraRadera
  19. Tro en sann shopoholic när hon säger: det där var tammefan det snyggaste halsbandet jag sett på LÄNGE :-) Pingla på, det är attityd ;-)

    SvaraRadera
  20. Plingar det allt för mycket, så skicka det till mig... ;)

    SvaraRadera
  21. Kanske limma möbeltassar på baksidan?

    SvaraRadera
  22. Kjempefint halsbånd:-) Og fin blogg.

    SvaraRadera
  23. Ett sånt där plingande armband har jag! Jättepraktiskt! Bara att skaka lite på handleden så kan ingen missta sig på att jag är i närheten! Beroende på hur man rör sig kan man använda det som en liten humörsignal. Ett lockande mjukt rassel om man är snäll och vän. Eller ett aggressivt rasslande om man är på krigsstigen! Mycket praktiskt, säger bara det! Och halsbandet var ju hur snyggt som helst!

    SvaraRadera

Ja, och...?