QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 mars 2010

Köpenhamn

Mjaha. Idag ska jag försiktigt närma mej alla kvittona från Köpenhamnsturen, jag tror det kan bli en obehaglig upplevelse.
Skor (förståss!), en väska, en klänning och lite annat småbjäfs,
då får pengarna ben att gå på.

Sen blev det ju inte bättre av att jag glömde läsglajjorna hemma, så när jag gick där med linserna på så såg jag ju faen inte vad det stod på den lilla prisskitlappen, utan tänkte "säkert inte så farligt", drog kortet och slog koden. Ja, nu har sanningens ögonblick kommit, kanske måste man plundra sparkontot.

I övrigt gick turen typ det lilla lugna; Maken var trött och sliten efter mycket flängande och farande de sista veckorna, och gäspade stort runt halv tio-tiden på kvällen. Så nån festløve var han ju inte.

Alkoholmässigt har jag fått i mej några glas vin (nej, jag somnade inte med pannan i jordnötsskålen) och en whiskey, så det är jag
nöjd med.

Summa summarum:
Skön mysresa med Maken, men brännskador grad tre
i plånboken och rekonvalecensen kan bli långvarig.

Hej filmjölk, knäcke och havregrynsgröt.

20 kommentarer:

  1. Rågflingegröt är heller inte så dyrt och på söndagarna kan man unna sig lingonsylt och mjölk till.

    SvaraRadera
  2. Blunda hårt för kostnaden o njut av att ni hade en mysig tripp. Låt det positiva väga tyngre :)

    SvaraRadera
  3. ...men ni hade ju en trevlig liten tripp till Köbenhavn, du och maken :))

    SvaraRadera
  4. men lätt värt det va!

    SvaraRadera
  5. Veckan för restskatt är det också här hemma i svedala, hej riskorn och brödsmulor!

    SvaraRadera
  6. Det kostar att ligga på topp! Tyvärr..

    SvaraRadera
  7. Vill man ligga på topp så smakar det förstås men det brukar vara värt det :D

    SvaraRadera
  8. Hehe, hål i plånboken... Kul hade du säkert i alla fall, och det är ju huvudsaken :O)

    SvaraRadera
  9. Åh... för honom, ska det naturligtvis vara... men det vore gott om det bara var ett grammatiskt fel!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  10. Bra jobbat där.

    Markattan

    SvaraRadera
  11. Kvinna, vad är det att tjaffsa om? Du har ju köpt SKOR :-)

    SvaraRadera
  12. Släng alla kvitton du Det går inte göra nåt åt dom iaf. Njut av det du shoppat Kram

    SvaraRadera
  13. Enig med Ewa! Kast alle kvitteringer og nyt våren i stedet! :-)

    SvaraRadera
  14. Jag skulle vilja se vad du har shoppat ;) Det låter rätt bra att glömma brillorna hemma...

    SvaraRadera
  15. Men ibland bara måste man få unna sig! njuta av livet och så där. Då ingår det att låta pengarna jobba ;-)

    SvaraRadera
  16. Magnus: Jamen herreguden; varför inte?!

    SvaraRadera
  17. ... men du har väl ändå en hyfsad kurs som "norska?"
    Mina inköp blev ca 25% dyrare när jag såg bankräkningen!

    SvaraRadera
  18. Det låter som om ni haft en underbar tripp!

    Perfekt planering att glömma glasögonen om du frågar mig... :D

    SvaraRadera

Ja, och...?