QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 mars 2010

Hallåken

Dagen startade tidigt idag med väckarklockan på "tidigt", och har sen gått i 240 knyck. Först fick jag köra Maken på träning, för han har ingen egen bil för tillfället. Sen var det klampen i bånn in till Oslo och möta en darlingväninna. Noa Noa hade nyöppning med 25% rabatt, och jag hade spanat in en topp som därmed satt fint i brända plånboken.

Sen gick vi på Bagel and Juice och fikade. Och medan jag sitter där o fikar så sms:ar en annan darlingväninna om fika på eftermiddagen, och visst; jag får alltid ner en kopp kaffe till.

I den gångna veckan har jag känt mej lite "rufsig" i hals och öron, så nu sitter jag faktiskt i bingen och bloggar, och lite senare idag ska jag försöka hinna inom och läsa lite bloggar :-)

Annars måste jag börja tänka lite på vad jag ska packa inför
besöket hos Sonen i Trondheim, detta innbär också att det blir
några maskiner tvätt att köra idag. Så ska det lagas middag;
smarrig kycklinggratäng med dijonsenap, vitlök och kinasoya,
lätt som en plätt.

Hur ser din dag ut?

14 kommentarer:

  1. *Suck* Vårtröttheten har mig i ett fast grepp men i kväll blir det kykling hos oss också, marinerad sådan :)

    SvaraRadera
  2. Jag har en tillfällig (hoppas jag) svacka. Och kan stämma in i Gafflans kommentar.... No ork whatsoever.

    Middag? Orka göra den... ?

    SvaraRadera
  3. Jag har satt hela personalstyrkan här hemma att städa! Det har gått bra men tid tar det! Nellie dreglar mest bara och hjälper inte till.
    Nu tar jag det lilla lugna och jobbar lite.

    Till middag blir det fläskfile av någon sort - Leon fick välja mellan fläskfile kyckling och lax och ja, valet föll på fläskfile. Blir väl en gryta eller så. Kanske dags att börja snart.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Lös och ledig! Män, vin och sång ;-)

    SvaraRadera
  5. Moster och katten har härjat....och MM bidragit med balkongstädning.
    Ni tror det väl inte, men idag blev det rotmos och fläskkorv. sparade lammfärsbiffar med jordärtsskocks/potatispuré tills imorgon när vi har matgäst med kräsen gom!

    SvaraRadera
  6. Här har vi haft långpromenad i strålande sol! Lite blöt om fötterna blev man när man envisades med att ha vårskor istället för gummistövlar. Men snyggt går före praktiskt! :)
    Härlig dag du verkar haft hoppas jvällen blir lika bra!

    SvaraRadera
  7. jvällen?! Kvällen heter det väl.. :)

    SvaraRadera
  8. Åh, jag har gjort tusen saker idag :-) Nu e de bara vinet och thrillern kvar att läsa! Du borde ta en titt hos mig ;-)

    SvaraRadera
  9. är gla att ha hittat till dej med hörruduru:))

    min dag har bestått av mys och mys:) gott!!!

    SvaraRadera
  10. Hoppas halsrufset går över, ögonblickligen!

    Och att maten var god, kvällen skön och nattens sömn riklig och god.

    Se där, heltäckande hälsning!
    ;)

    SvaraRadera
  11. Jeg mener bestemt jeg bestilte pastagrateng!

    SvaraRadera
  12. Nu har jag fått kvällens/nattens garv, för efter att ha testläst din sida på norska, albanska, spanska, galiciska och persiska fanns det ju ingen svenska att gå tillbaks till. Hoppa ut och hoppa in igen. Och nä, jag begrep inte ett skvatt, fast persiskan såg fin ut och jo norskan, den är VACKER ;)
    Dina kramar betyder massor, vill att du vet! Kram!

    SvaraRadera

Ja, och...?