QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 mars 2010

Frysen

Vedermödorna är många med eget boende,
det har Sonen fått erfara.
För några helger sen ringde han en fredagskväll och
beklagade sig över att det inte var kallt i frysen längre.

"Vad kan vara fel?" undrade Sonen till Maken.
"För mycket is?" sa Maken.
"Näe, det tror jag inte, den måste vara i sönder," sa Sonen.
 Nä....skruva upp termostaten?" sa Maken.
"Det går inte," sa Sonen. "Den sitter fast."
"Frosta av då," säger Maken.
"Näe...."sa Sonen.
"Jodå," sa Maken.

Och vips! så funkade frysen igen.

26 kommentarer:

  1. Å, måste den frostas av ;-)

    Kramar från Pennelina!

    SvaraRadera
  2. Men det är faktiskt inte helt lätt när man ska lära sig en massa vuxengrejer helt plötsligt. :-)

    Ha en bra dag!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Mye holde styr på for en ung mann! Personlig har jeg aldri frostet av en fryseboks (kremt kremt), så dette skal jeg notere meg for egen del, også.

    SvaraRadera
  4. Det är mycket man ska lära sig fast man vet allt :D

    SvaraRadera
  5. Jag tror grabben är på väg att bli vuxen! Han lär sig!
    :-D

    SvaraRadera
  6. Märkligt det där med tekniska grejjer.

    SvaraRadera
  7. Tack ljuvliga du för det otroligt fina kortet med det peppande orden. Du är en fin människa, Kerstin!

    SvaraRadera
  8. Tänk så mycket sånt trist man måste börja göra när man blir vuxen. Men sen finns där ju mycket roligt också. :P Inget ont som inte har nåt gott med sig.

    SvaraRadera
  9. Att bo själv är lärorikt. Frosta av frysar ingår nog inte i någon ungdoms kunskap eftersom det är sådant där som bara "fixat" sig hemma dvs mamma har tagit hand om det.

    SvaraRadera
  10. Men åhhhh, orka, vad jobbigt....assså ;)

    SvaraRadera
  11. Ja, det är mycket att hålla ordning på för en ung man ;D

    SvaraRadera
  12. Min första tanke...Hade sonen missat att vi har världens största frys på UTSIDAN huset???
    ;0)

    SvaraRadera
  13. Hm..jeansknappar var det ja!! Om du har två tänger, så håll i "plattan" på avigsidan samtidigt som du drar i själva knappen på framsidan. Jeansknappen ser ju ut som en spik, som man fäster en hatt på....ja,du fattar!!! Jag tror det är lättaste sättet!!!

    Å ta iiiiiiiiiiii....;0)

    SvaraRadera
  14. Se där ja! Åh, vad det är skönt med problem som man kan lösa! Frosta av, ja. Hm. Undrar om jag skulle ta och .....
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Man lär så länge man lever...
    (Iallafall jag som har fullt sjå att hålla mig ajour med allt nytt skit, speciellt det tekniska.)

    SvaraRadera
  16. Gah så jäla shit jobbit asså!
    =)

    SvaraRadera
  17. De lär sig med tiden vilket får anses vara en tröst!

    SvaraRadera
  18. Og jeg har akkurat saneret mitt kjøleskap;-)

    SvaraRadera
  19. Det är hårt i den kalla verkligheten...;D
    Tur att supporten är bemannad dygnet runt!!

    SvaraRadera
  20. Hahaha....jaadu...det är inte lätt!! Kraaam!

    SvaraRadera
  21. Hmm.. nu fick ju jag mig en liten påminnelse om hur nedisad min frys är.. Typiskt! ;)

    SvaraRadera
  22. =),,självavfrostande frys ska jag ha när jag blir stor...
    Vuxenproblem,,,men han grejade det jue =)

    SvaraRadera
  23. Ja,vi har två söner som flyttat till egen lya ganska nyligt och det enda som vart skillnad på då och nu är att man har längre att fara med tvätten och matlådorna.

    // Ankarbergs

    SvaraRadera

Ja, och...?