QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 mars 2010

Framme!

Jahapp. Då var man här. Kört så fint och försiktigt så, lyssnat på radion och spelat braiga låtar sketanes högt samtidigt som jag glatt skrålat med för full hals. Det är trevligt att sjunga i bilen.
Så kommer man fram, och innan man hinner blinka är dörren uppriven, man själv lång som en spagetti medan man kramas av Sonen samtidigt som man fortfarande har en tå på bromsen.
Så pratar vi lite lort och kramas några gånger till, och så säger Sonen: "Duuuu...? Skulle det göra nåt om jag körde en liten runda?" "Neeeeej......säger jag. Så nu är han och bilen fördunstade, och jag kan kolla mail och blogga lite.

Imorgon ska jag träffa en bloggidol; Aggie från Nært og kjært. Spännande! Strax efter klockan 11 på torget. Känns lite hemligt och kvillrigt i magen! Typ "jag har en röd nejlika i knapphålet" från nån gammal film. Enda måstet är att vi käkar chokladkaka säger hon, kan jag apselut leva med, tänker jag.

Så har visst det kommit ett brev till mej från Åland, vad kan det vara? Jag glädjer mej till att öppna det när jag kommer hem,
tack Fru Venus!

15 kommentarer:

  1. En skåning i Oslo...Er det nå jeg skal si at jeg kjenner en som heter Marcus som er fra Skåne, men han bor i Malmö!! Kjenner du han og kanskje??? :P

    Fins ingen klemmer uten baktanker....hehe..

    SvaraRadera
  2. Ha fantastiska dagar med sonen och din bloggidol verkar vara en bra människa som har chokladätning som ett måste :)-hoppas erat möte blir trevligt!

    SvaraRadera
  3. Härligt att veta att du har kommit fram ordentligt! Underbart med välkomstkramen :-)

    Kul med bloggträff! Alltid lika spännande!

    Ha det så kul!

    SvaraRadera
  4. Åh, va spännande med en bloggar träff :O)

    SvaraRadera
  5. Ha en härlig helg hos sonen och en mysig bloggträff!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en underbar helg!

    SvaraRadera
  7. Ha det underbart hos sonen!
    Kram.

    SvaraRadera
  8. oh jag vill ju träffa dej!!!!
    fan.
    tänk va kul om vi alla bloggknasbollar hade en jätteträff nånstans:) for real!

    ha så gott med bloggvännen o sonen! kram!

    SvaraRadera
  9. Njut av sonen!! Kväv honom inte bara...;0)
    Myspys m bloggträff!! Jag vill minnas "röd väska" som kännetecken!!

    SvaraRadera
  10. Men! Att få träffa Aggie live! En del har det bra. Och choklad också *muttrar lite*

    SvaraRadera
  11. Visst är det underbart att få sjunga fritt i bilen utan att nån slår dig med säkerhetsbältet i huvudet! Njut av sonens sällskap, träffen, chokladkakan och brevet när du är hemma igen :-) Kram till er alla!

    SvaraRadera
  12. Njut av besöket hos sonen och av bloggdejten! Låter spännande. Och kul.

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  13. OG det var SÅÅÅÅÅÅÅ koselig! Helt rett med en Gotlænning og en Skåning i Trondheim. Detta gjør vi igjen! Takk for timesvis med prat...Og enda hadde vi sikkert flere timer med prat i oss. Det er jeg sikker på. KRAM!

    SvaraRadera
  14. Kul att träffa sina bloggvänner IRL :-)
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  15. Man undrar lite, om sonen är gladast åt besök av mor, eller besök av bilen?

    SvaraRadera

Ja, och...?