QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 mars 2010

Enkät

Enkät snodd med välsignelse från Imse.
Som i sin tur snott den rakt av från the internet.
Besvara genom att använda titlar från böckerna i din bokhylla.
Here it goes:

Är du man eller kvinna?
-Damen, det brinner!

Beskriv dig själv!
-De fördömdas drottning.

Hur mår du?
-När jag vaknade och dog.

Beskriv stället du bor på:
-Compact Living.

Vart skulle du vilja resa?
-Amsterdam.

Beskriv din bäste vän:
-Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt.

Vilken är din favoritfärg?
-Barn av ett blått hus.

Hurdant väder är det just nu?
-Skånsk blanning.

Vilken är din favoritårstid?
-Sommarboken.

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
-Tantvarning.

Vad betyder livet för dig?
-Tusen skäl att leva.

Hurdant är ditt parförhållande?
-Tango för enbenta.

Vad är du rädd för?
-Rotation i köket/Meine deutsche grammatik.

Dagens aforism:
-(Konsten att bli olycklig?)

Vilket råd skulle du vilja ge?
-Konsten att vara snäll.

Hur skulle du vilja dö?
-Innan du somnar/Kollektivt självmord.

Ditt motto:
-Tillsammans är man mindre ensam.

Det gläder mej om du vill kopiera, så ska jag med förtjusning läsa!

17 kommentarer:

  1. Hehe :) Jag har böckerna i en garderob så det skulle bli trista svar för min del :P

    SvaraRadera
  2. Kul idé.Mina böcker Tre bokhyllor fråb golv till tak med dubbla rader böcker skänktes bort när vi flyttade. Sparade endast vackra coffetable böcker. Nu ger jag bort varje bok jag läst.

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med. Det var en kul idé men antingen ger jag bort de jag läst eller så åker de in i garderoben eller ner i källaren. Men roliga svar du hade =) Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  4. Roligt, får se om jag plankar senare...

    Markattan

    SvaraRadera
  5. Hehe den var riktigt bra. De flesta som jag har nog skänkt bort eller slängt de flesta av sina böcker, men å andra sidan kanske man sparat de som beskriver en själv. Din välsignelse? om jag skulle på lust?

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du hängde på!

    SvaraRadera
  7. Kul! Kopierar rakt av... ;)

    SvaraRadera
  8. Kul grej. Kopierar jag med, så småningom. Och kanske med egna böcker förstås.

    Kram och ha en härlig lördag! (det sista är en order)

    SvaraRadera
  9. Sommarboken. Den är svar på alla frågor!
    :-)
    Underbar liten bok.

    SvaraRadera
  10. Kul.
    Snor enkäten av dig :)

    SvaraRadera
  11. Öhh, jag har alla mina böcker i en kista på vinden så jag avstår att svara, har inte riktigt väggar över i huset så att jag han ha en bokhylla uppe och detta är då endast mina böcker, övriga familjen läser minsann ingenting mer än traktortidningar och hur spännande är det....

    SvaraRadera
  12. Sådan är du alltså! jag gillar denna utmaning eller vad man ska kalla den. Man får tänka till en smula...

    SvaraRadera
  13. Haha, va kul!
    Tango för enbenta hahaha

    SvaraRadera
  14. Se vad du fick mig att göra...

    Kram från mig :-)

    SvaraRadera
  15. Det här blir kanske en rörelse!
    Skojigt att läsa vad andra fått ihop.

    SvaraRadera

Ja, och...?