QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 mars 2010

En helt vanlig söndag...

Tja....vad kan man göra på en söndag?
Man kan t ex...

* äta en god frukost med Maken
* färga två vita blusar gröna
* tvätta en maskin mörk tvätt efteråt
* fika och
* surfa lite semesteralternativ
* vika lite tvätt
* småröja lite
* öppna fönstret för det är knallfint väder ute :-)

Vad gör du idag?

24 kommentarer:

  1. Vet du...jag är plogåkningens drottning;)

    SvaraRadera
  2. Var grönfärgningen avsiktlig?
    Själv alternerar jag mellan att sitta i solen på altanen och att sitta framför datorn. Perfekt upplägg på dagen.

    SvaraRadera
  3. En tur till havet mellan bloggeri och tvätteri!

    SvaraRadera
  4. Hostar och löser korsord. Hoppas vara på benen i morgon.

    SvaraRadera
  5. Vel, jeg frem til
    å bestille pizza med jalapenos.
    Se noen episoder av Deadwood og naturligvis
    Pule enda mer med elskeren.

    Enbart min meninger det her søndager ble skapt for.

    SvaraRadera
  6. Promenad och en siesta har jag hunnit med idag *ler*!
    :)

    SvaraRadera
  7. Nilla: Det VAR meningen! men Maken såg en smula förskrämd ut när jag förtjust utropade att jag färgat. (han var väl rädd för att det gällde hans skjortor!)
    SS: Tja, det er jo og en form for trim!

    SvaraRadera
  8. Jag har städat undan, tvättat dukar, diskat, lammat Miss E och ja, det får räcka!

    SvaraRadera
  9. Här har det inte varit värst spännande idag. Fika hos grannen, promenad, gjort i ordning 2 kilo kycklingfilé, vikt tvätt här också. Slappat! Kram

    SvaraRadera
  10. Jag var nere och hälsade på min far i Trelleborg. Träffade brorsan och svägerskan också. Vi har alltid lika trevligt när vi träffas. :)

    SvaraRadera
  11. *träna
    *städa
    *möblera om
    *fruktfrossa
    *tatuera sig
    *läsa en trevlig bok
    *bälja chai-te

    SvaraRadera
  12. Låter som en alldeles underbar söndag det!
    Jag har suttit i bilen i tre timmar, promenerat i mölnlycke, och ätit middag....
    Snart sova, man blir trött av miljöombytet!

    SvaraRadera
  13. plockat, fixat, grejsar, packat upp, tvättat, bloggat, jobbat, gullat, bytt gardiner, duschat, stigit upp före tuppen, surrat i telfonen och nu ska jag jobba en timma till sen läsa bok så länge jag orkar och sen snarka högt tills morgonen gryr. Eller i alla fall tills tösabiten vaknar.

    SvaraRadera
  14. Tja. Lite och ingenting.
    Jo, fotat Maken när han skottade.
    Ungefär så mycket har jag gjort!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Biograftur med brorsorna - Alice i underlandet - och alla var nöjda.

    Sen har resten av dan stått på mys och slapp. Välbehövligt.

    SvaraRadera
  16. Det går jox i kommenteringen här - förmodligen har jag spammat dig med flera kommentarer nu?!
    Försöker bara säga att "nej, jag är inte anonym - jag är Irrhönan!!"

    SvaraRadera
  17. Satt med ångest över gårdagen......men gjorde också en härlig 1,5 timmes solskenspromenad med hunden längs stranden :-)

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig dag du haft!
    Själv har jag shoppat. Och sugit i mig sol!

    SvaraRadera
  19. Eller bara hämta igen sig efter en äventyrlig fredag ;-)

    Kramisar till dig!

    SvaraRadera
  20. Blivit bjuden på mycket god lunch av mycket god vän i Stockholm, för att sen spendera 3,5 timmar och alldeles för mycket kronor på Ikea :)

    SvaraRadera
  21. Man kan om man vill....konsumera alles för mycket menthol nässpray...för att överhuvudtaget kunna andas!!!
    Liiite synd om mej idag!!

    SvaraRadera
  22. har just kommit hem från en reunion med gamla tjejgänget i Stockholm. Vi överraskade vår kompis med möhippa och allt blev så himla lyckat!

    SvaraRadera
  23. Ja under söndagen bara slappade jag efter helgens födelsekalas, jag skulle gått ut men jag satte mig i favvofåtöljen och vände ansiktet mot fönstret så att solens strålar värmde gott

    SvaraRadera
  24. Lät ju som en suverän söndag!

    SvaraRadera

Ja, och...?