QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 mars 2010

Celluliter? Javisst! Självklart!

Jaha. Nu har jag varit iväg i simhallen. Bastun var mycket varmare än vanligt, och ingen orkade sitta länge därinne och grilla celluliterna.
På tal om celluliter;  när Sonen var liten fick han naturligtvis med sej reklam om anticellulitkrämer på TV. Ni vet, alla dom där smala, släta, solbrända unga tjejerna som reklamerade för detta. Lille Sonen missade totalt budskapet i reklamsnuttarna, för han gick under lång tid och frågade mej:
"Mamma? Du har celluliter du? Du har det? Visst?"

En vacker om än bakvänd komplimang.

Nu ska jag gå och börja packa inför besöket hos Sonen, som nog är mer på det klara med livets realiteter nu, än den gången.

20 kommentarer:

  1. När jag var liten tyckte jag så mycket om en kvinna som var bekant till vår familj, och så tyckte jag att hon hade så fina gropiga lår när hon gick omkring i sin bikini. Apropå celluliter.

    Nu har jag små gropar jag med... ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha!!! Vem har INTE celluliter?! Smajlgropar över hela gumpen och låren :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, vem har sagt att celluliter är fula?
    Det borde produceras cellulitkräm som ger celluliter för de stackare som inte har några.

    SvaraRadera
  4. haha :) celluliter är vackert!

    SvaraRadera
  5. Ibland kallar man celluliter för apelsinhud. Men på apelsiner är ju groparna pyttesmå. I mina gropar kan man stoppa in ett helt finger!

    SvaraRadera
  6. Jag har inga celluliter! Skrattgropar i låren är en helt annan sak!

    SvaraRadera
  7. Instämmer med Nilla!
    På´råm bara!!

    SvaraRadera
  8. När min äldste son var liten var det väldigt populärt med reklam för allehanda bindor och trosskydd som illustrerades med blå mens. Ja, ni kommer väl ihåg? En gång frågade jag honom om han visste vad det var för något som visades på teven. Sonen tittar på mig som om jag vore helkorkad:

    -ja men det är ju såna där man stoppar i skorna.

    Självklart.

    Sulor.

    SvaraRadera
  9. Jag kör på den inre skönheten och min charm ;-)

    Ha en trevlig tur till sonen!

    SvaraRadera
  10. Mia Törnblom har gett bilringarna ett vackrare namn och kallar dom för volanger.
    Jag har både celluliter OCH volanger!

    SvaraRadera
  11. Visst är den här världen konstig! Jag har bilringar, volanger, traktordäck, gäddhäng, you name it, men inte celluliter!? Mysko.

    SvaraRadera
  12. FV: Inte alls - JAG har dina också!

    SvaraRadera
  13. Om jag inte minns helt fel från en utbildning jag gick för massa år sen är det bara cirkus 4 % av alla kvinnor som INTE har celluliter(och de har ingenting med fetma att göra, en smal kan ha dom och en lite fylligare vara utan) - vi är ett gäng där ute med andra ord :)

    SvaraRadera
  14. Herlig historie! Og god tur til Trondheim!

    SvaraRadera
  15. Hahaha!! Ungefär som lillkillen som skröt över att hans mamma minsann hade mycket längre bröst än kompisens...;D

    SvaraRadera
  16. Är det inte någon som sagt att celluliter är som skrattgropar?

    Då är mina lår och bak väldigt glada då!
    Så roligt för dom.

    SvaraRadera
  17. Min son sa till sin mormor: Åh, du har bröst stora som kastruller! :-D

    SvaraRadera
  18. Hihi.. vad sött sagt av sonen! Många gånger ser barn klarare på vad som är viktigt. Lite smilgropar här och där är ju enbart trevligt! (intalar jag mig själv!)

    SvaraRadera

Ja, och...?