QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 februari 2010

Tulpangnissel

...är nåt utav det trevligaste gnisslet jag vet om,
speciellt från fådda såna :-)

Imorrn ska jag på bloggsemlaträff  på Nordby,
rett over svenskegrensa.
Gledergledergleder meg noe alldeles vanvittig!

och

Om ni ser en madam med den här väskan imorrn,
 så är det säkert jag!
Klappa mej på axeln och säg:

-Semla, Osloskånskan!

16 kommentarer:

  1. Det gnisslet gillar jag också. Kan riktigt höra och känna det! Hoppas det blir en kul blogträff.

    SvaraRadera
  2. Fortfarande magont här. Ha't mysigt på semlaträffen.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag memorerat väskan!
    Klem o ses i mörra!

    SvaraRadera
  4. Tulpaner! Underbara.
    Ha det så jättetrevligt i morgon!

    SvaraRadera
  5. mmm, här står en vacker bukett och gnisslar också, emellanåt är allt enkelt :) Ha en go' fredagskväll du med! Kram

    SvaraRadera
  6. Tulpaner, det är vårkänsla, det!!
    Å så roligt med bloggträff!! Ha så jättekul, allihop!
    Önskar att jag kunde va' me...

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni får jättetrevligt även fast jag inte kan följa med ;) Men nästa gång, då kanske jag dyker upp.

    SvaraRadera
  8. Tulpaner är fantastiska!!
    Just det där gnisslet...=)

    SvaraRadera
  9. Tulpanerna som inhandlades till mannen igår gnisslar tyvärr inte idag. Dom hängde över vaskanten och ner på bordet. Jag gjorde ett tappert livräddningsförsök och jag får se om dom klarar natten.

    SvaraRadera
  10. Hade jag sett dig där med den väskan hade jag inte bara sagt semla. Jag hade kramat dig så du blev blå.

    Ha det så jättekul darling! (Och ni andra med)

    KRAM!

    SvaraRadera
  11. Synd att jag bor så långt ifrån! Hade gärna velat äta semla med er!

    Hoppas att du/ni får en superdupermysig dag!
    Vilket lördagsgodis!!!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  12. Visst gnisslar dom härligt!
    Hoppas semlebloggträffen blir helt otroligt skoj!

    SvaraRadera
  13. Jag klarar inte av tulpander. De växer en meter direkt och sen lägger de sig över köksbordet. Kvittar om jag följer hela världens råd om hur man ska sköta dem.

    SvaraRadera
  14. Tulpaner är anledningen till att jag överhuvudtaget fixar februari-mars :-/ Ha så kul och hälsa! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?