QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 februari 2010

Till Madlar!

Idag skriver Madlar om sin barnafötterotrampade trädgård,
och hon undrar var dom åren blev av.
Jag kan trösta med att det faktiskt kan hända igen. För ett par år sedan ställde sej Sonen på terrassräcket, och slängde sej därifrån baklänges ut i snöhögen. Detta upprepade han flera gånger, och grannen stod i sitt fönster och glodde som en fågelholk medan
hon skakade på huvudet.

Och förresten Madlar, varför inte leva lite rövare själv i egna trädgården? Det har Maken och jag gjort, men det kan jag
skriva om en annan gång :-)

11 kommentarer:

  1. När vi leker rövare så kommer det sms om det i våra enkla morgontidningar. En nackdel med att bo med bara bekanta och ett jäkla ofog att tidningarna har infört en "messaspalt" där man får skriva vad som helst om vem som helst...

    SvaraRadera
  2. Det är ju jättekul att rumla runt i snön!

    SvaraRadera
  3. Här är det bara vi vuxna som rumlar runt på gården i gräs och snö och roligt är det.

    SvaraRadera
  4. Det var inte så längesedan jag gjorde snöänglar senast!

    Kramisar :-)

    SvaraRadera
  5. Kanske skulle man rumla och inte bara ramla omkring i snödrivorna...? :)

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul att busa i snön även om man är vuxen :-)

    SvaraRadera
  7. Tycker det är moget att våga vara barnslig! Mer snöänglar åt folket! Och ska det vara krig så är det bäst att det är snöbollskrig! :)

    SvaraRadera
  8. Rövare?
    Du menar, typ, att palla från sitt eget äppelträd?
    Eller köra breda rivstartsspår på gränsmattan med moppen? (som mman inte har utan försöker göra likadana spår med gräsklipparen i smyg?)
    Fast det är snö nu.
    Jag läste det någonstans.
    Vad gör man för bus då?
    När snön är så förbannat kall att den krackelerar i iskristaller i näven istället för att forma sig som fina snöbollar. Jag vet faktiskt inte.
    Hur gjorde ni?
    Du och maken!?

    Kram och tack för besöket inne hos mig!

    SvaraRadera
  9. Stina: Det var på sommaren, jag ska skriva om det en gång.

    SvaraRadera
  10. Snöängeln är det Pappi som har gjort och spåren är det jag som står för. Lilleman känner sig nog överväldigad av kanterna och håller sig på de plogade delarna.

    SvaraRadera
  11. Håller med! Snöänglar t.ex. är ju så fina. Det enda som kan va lite krångligt är att ta sej upp på ett enkelt vis utan att rumla runt o förstöra konstverket

    SvaraRadera

Ja, och...?