QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 februari 2010

Snadder

Mmm....grönmögelost är såå gott!
Den där ammoniaklukten som gör en saltomortal
 i svalget och upp i näsan, me like.
Maken vill inte bli kysst efter att jag inmundigat heaven on a kex
(ja jag vet; cracker).
So what.
Jag kan prioritera rätt.
Osten is the first.

18 kommentarer:

  1. Mmmm eller några skivor "Svarta Sara" o "Gamle Ole", en sann smekning i gom o näshår.

    SvaraRadera
  2. Vilken make kan konkurrera med en vällagrad gorgonzola?

    SvaraRadera
  3. hittade inga knappar alls på marknaden idag, inte ens nåt i närheten...sorry!

    SvaraRadera
  4. FB: Jag överlever! Tack i allafall!

    SvaraRadera
  5. Inget svårt val.
    Han får väl lugna sig.

    SvaraRadera
  6. Ostar överlag är gott så att prioritera är inte så svårt ;o)

    SvaraRadera
  7. Klart osten går först! Den får man ju inte njuta av varje dag! Helt rätt prioriterat! :)

    SvaraRadera
  8. Mmmm, jag gillar också sån ost, Lovely!

    SvaraRadera
  9. Vem vill förstöra ost smaken med gubbsnockel? Nej, mera ost åt folket!

    SvaraRadera
  10. Nja vanlig, tråkig hushållsost räcker för mig :o)

    SvaraRadera
  11. Håller med dig om ostvalet. Underbart gott. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Ptviii...jag spottar å fräser bara jag hör ordet!! Jag e lite mesig va gäller ost...
    Mesost...helt enkelt!! ;0)

    SvaraRadera
  13. Namnam. Heldigvis for meg er maken like glad i ost!

    SvaraRadera
  14. Pussar är överreklamerat.

    Gott är mycket godare ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  15. Jag har sån himla tur att jag kan kombinera. Maken gillar också sådan ost :-D

    Annars hade nopg osten kommit först ;-)

    SvaraRadera
  16. Se det gäller att välja rätt. Jag valde rätt make och ost...

    Markattan

    SvaraRadera
  17. Sån där grönmögelost som gör att snålvattnet rinner... Mmmmmmmmmmmmmmm....!

    SvaraRadera

Ja, och...?