QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 februari 2010

Röj

Man är ju en samlar-nisse av stora mått, herre-min-hatt!!
Jag röjer och röjer och röjer.

Mitt på dagen var jag iväg och simmadesimmadesimmade.
Sen en kopp kaffe på det, och mer röjande.

Jag fattar inte, maken har en meter (EN METER!!) garderobstång och klarar sej fint med det, hur faen gör han?! Nu har jag två meter till kläder i bruk, och en och en halv meter till festkläder och vår och sommarsäsongens diverse utejackor/kappor. Jag har gnölat mej till en halvmeter till hos honom. Suck.

Efter att ha härjat i skåpen, är jag nu också en lort-fia, för fy vad dammig man blir! Nu ska jag bänka mej framför burken och se
"Max Manus" en norsk film som Sonen säger ska vara bra.
Så får jag röja mer imorrn.

9 kommentarer:

  1. svaret heter: walk-in-garderob! jag har ingen, men behöver verkligen en, jag ska ha skoställ där och galgar till och med till trosorna :)

    SvaraRadera
  2. Kostigt det där hur kläderna förökar sig med åren...

    SvaraRadera
  3. Underbart att röja, slänga, skänka bort, ge plats o utrymme att införskaffa några nyheter.

    SvaraRadera
  4. Du har samma sjuka som jag, "bra-att-ha-sjukan". Både fördelar och nackdelar med den...

    SvaraRadera
  5. När jag flyttade slängde jag nästan hela min garderob. Det märks inte. Jag får nog ta ett röj jag oxå.

    SvaraRadera
  6. hörru när du röjt klart är du hjärtlig välkömmen hit te mej o mina hemska garderober:)) sambon har förövrigt ungefär tjugo cm stång..( kläädstång menar jag nue haha) och resten har jag tatt...o ÄNDÅ får det inte plats med mina kläder, ändå har jag aldrig nåt att ta på mej, o ändå är hele klädkammaren full med kläder med:)))

    kaffeskål så här på morgonkvisten ( jo hon är över tolv på natta nu:)

    SvaraRadera
  7. Max Manus låter som en bra belöning!

    :-) Christina

    SvaraRadera
  8. Fler garderober är lösningen, alltid. I värsta fall får makens kläder läggas i låda och du kidnappar även hans utrymme.

    Eller så skänker du bort sånt du inte använder. Men det är ju så svårt....

    Markattan, önskar lycka till

    SvaraRadera
  9. Ja det är konstigt vad grejerna ynglar av sig i garderob och lådor...

    Jag röjde ju som tusan förra våren, hade så himla fina kammare men nu ser dom hemska ut.
    Fattar inget!

    (eller jo, det gör jag men jag är bra på att låtsas)

    SvaraRadera

Ja, och...?