QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 februari 2010

Mer awards

Mer awards, den här gången från Fia, BrunettAnna och UlrikaSyr:


Jag gör en vri, och berättar 7 intressanta saker om Maken istället:

1. Maken har spikrakt ståhår (verkligen!),
ska det böjas måste det böjas med mycket våld.
2. Dock har han hår, över hela huet, grått.
3. Han varken snusar eller röker.
4. Han får ont i huet av vin, så han dricker öl.
Och konjak. Och GT.
5. Han gillar salt godis.
6. Han läser pocket på engelska, gärna deckare.
7. Han är gift med en spinngalen skånsk svenska.

Jag utmanar den som har lust att skriva nåt om sin man!

13 kommentarer:

  1. fniss: kör den award grejen här:
    han ä snygg
    han är mörkhårig me isblåa ögon:)
    han kan snickra
    han älskar ben änd jerrysglass
    han är den ende jag vet som på allvar börjat gråta när en köttbit var perfekt grillad:)
    han har tålamod som en gud med allt utom bilar
    han avskyr porr:) på allvar:)

    var det sju:)))
    gomorron föressten o kaffeskål!

    SvaraRadera
  2. Bra idé skåneoslo!
    Du får en award av mig full av kramar. :-)
    KRAAM!

    SvaraRadera
  3. Bra idé att blanda in karlarna i detta! :)

    SvaraRadera
  4. 1,5 och 7 instämmer Husse i ;-)

    SvaraRadera
  5. ok, min man

    lång
    mörkhårig/brunögd
    gillar "dammsugare"(arraksrullar)
    kör traktor
    älskar choklad
    envis & långsint
    snäll
    arbetsmyra


    Så var det med det ;D

    SvaraRadera
  6. Kul,
    hjulbent
    lik Pettsson
    klok
    godhjärtad
    luktar gott
    innehavare av pianotår
    teknisk analfabet

    SvaraRadera
  7. Jahaja, Maken var det ja!

    1. Han har underbara bruna ögon som jag fortfarande drunknar i. Dock med mera rynkor runtom...
    2. Han har börjat få gråa strån i sitt mörkbruna hår. Snyggt!
    3. Han har de senaste ca 10 åren blivit cykeltok, så i sommar ska han ta sig an Vätternrundan...
    4. Han tycker att jag är den vackraste, snyggaste och sexigaste kvinnan på jorden. (!)
    5. Datatekniker som också är händig med massor av andra saker.
    6. Norrbottning som flyttat till Stockholm
    7. Gift med mig sedan 26 år

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Smart drag.
    Jag hade massor problem med att hitta sju intressanta fakta ;)
    Maken kan jag ju massor om *moahaha*

    SvaraRadera
  9. He, he. Riktigt kul det här. Hmmmmm.

    1. Kan inte sitta still
    2. Vaggar sig själv till sömns...
    3. Stryker sina skjortor själv
    4. Alltid glad
    5. Lagar god mat
    6. Ja
    7. Älskar att köra bil "bara för att"

    Det var väl allt?! ;-)

    SvaraRadera
  10. Hei!

    Jeg vil sende deg en blogaward:
    http://mariannesside.wordpress.com/2010/02/25/blogaward/
    Klem
    M

    SvaraRadera
  11. :-) Hoppas han aldrig får syn p ådet här....
    1. vin intresserad
    2. han leker med båtar (bygger modellsådana)
    3. djurvän ända längst in i hjärtat
    4. gillar inte att laga mat men älskar att äta..
    5. älskar kryssningar. I Karibien...
    6. Gillar att spela spratt med andra
    7. Önskar sig mest i världen: en grävskopa/traktor/stocklyftare...

    SvaraRadera
  12. Jag håller med den "Desperata hemmafrun"!
    =)

    SvaraRadera
  13. Grattis till awarden! Fin blogg!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera

Ja, och...?