QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 februari 2010

Man tvättar

Jag har (av misstag) tvättat tuggummi, Makens manschettknappar, handlelappar och min egen klocka jag fick i morgongåva.
(gick fint, men blev ingen vana)
Så har jag tvättat pengar - HUVVA! fy.....

Idag har jag tvättat en tandpetare.
Du då?

26 kommentarer:

  1. Kom i håg att om du tvättar ylle för varmt, så att det krymper, så är det bara att tvätta om det i hårbalsam och sedan sträcka ut plagget igen :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det flesta klockor och mobiltelefoner funkar inte så bra efter en 60 gr maskintvätt. Hur vet jag det? Hmm, kan jag ha läst det? Det kan väl aldrig vara så att jag slarvat med att tömma fickor, skulle inte tro det.

    SvaraRadera
  3. själklart blir du också veckans blogg, skriver upp dig på min fantastiska lista! :)

    SvaraRadera
  4. Jag då.. jo då jag har tvättat massor av
    spik
    skruvar
    muttrar
    pennor
    lypsyl
    plånböcker
    öronproppar(såna som stänger ute oljud)
    moraknivar
    i pricip allt som jag inte själv har i fickorna men som övriga familjen har, detta kommer då med när de någon gång stoppar i de smutsiga kläderna i tvättmaskinen själva :D

    SvaraRadera
  5. Orkar inte tvätta idag... Vill bara blogga och läsa ;D Och jag tänker inte berätta hur många tvättmaskiner jag har behövt byta bara för att... ;) Kram!
    Pennelina, är det sant? Du är en allvetare ovanpå allt annat klokt du är! :)

    SvaraRadera
  6. Har räddat ett par älsklingströjor på det viset, så jag vet!

    kram!

    SvaraRadera
  7. Jag torktummlade en tändare för inte så länge sedan. Maskinen var inställd på extra tort. Grannen såg rasande ut och väste att jag kunde eldat ned hela huset. :-)

    SvaraRadera
  8. en mp3 spelare som jag sedan tumlade för att vara på den säkra sidan. Ja, den höll!

    SvaraRadera
  9. Jag har tvättat:
    spik
    skruvar
    knappar
    mynt
    sedlar
    tuggumi
    viktiga adresslappar
    månadskort
    kritor
    you name it....

    SvaraRadera
  10. En toarulle är nog min peak. Hur f-n den hamnade i tvättmaskinen är en gåta. Hur tvätten sedan såg ut fick mig att gråta...

    SvaraRadera
  11. Skruvmejsel!
    Ett helvetes liv blev det både på tvättmaskinen och hyresvärden.... :o)

    SvaraRadera
  12. Glasögon (hur jag nu hittade öppningen till maskinen utan ögonen på mig) Läppstift, i massor... och en lampskärm :-/

    SvaraRadera
  13. Tvättar just nu hallmattan.....kattfan vägrat att gå ut idag o pissade på mattan.

    SvaraRadera
  14. Jag har inte tvättat så många roliga saker, tyvärr. Jag är kontrollfreak.., inte alls bra. Jag måste skaffa man så han lägger lite saker i sina fickor. Det kan blir rätt spännande. ;D

    SvaraRadera
  15. Vilket tvättprogram körde du den i? Hmm...vet du, ibland brukar vi faktiskt kasta bort tandpetarna direkt efter att vi har använt dom...istället för att tvätta dom.
    Dom är så svåra att hänga upp på klädlinan och så skramlar dom så väldigt i torktumlaren. ;DD

    SvaraRadera
  16. Tvättar nog mest kläder jag, men sambon har tvättat lite av varje : spik, tändare,pengar, kvitton m.m. m.m.

    SvaraRadera
  17. jag tvättade ett par ljusa jeans med en post-it-lapp kvar i bakfickan. fickan blev alldeles gul och det gick inte bort. :(

    SvaraRadera
  18. Jag tvättar ofta småpengar, spikar och andra vassa saker som maken glömt ta ur sina fickor innan tvätt...

    Synd bara att pengarna inte blir större efter tvätt!!

    SvaraRadera
  19. Jag har tvättat:
    pengar, både mynt och sedlar
    rikskuponger (blev inte så bra)
    mobiler
    öronproppar
    spikar
    toapapper
    hushållspapper
    skrivarpapper
    lego

    förutom kläder, alltså. Observera att jag varje vecka under flera års tid talade om för Make och Tonåringar att tömma fickorna INNAN de lade kläderna i tvättkorgen...

    Mobilerna hade Maken (en gång) och Stora Sonen (2 gånger med samma mobil) lämnat i sina fickor. Sonens mobil klarade av 60 grader och 1600 varvs centrifug första gången utan problem. Andra gången var en gång för mycket... Sedlarna funkar att tvätta, men inget annat gjort av papper. Rikskupongerna blev det inte mycket kvar av...

    SvaraRadera
  20. jag tvättade nyligen ett fickur från 20talet som nån unge glöm i en ficka säkert....jag är i alla fall att jag hittilss inte lyckats tvätta varken hund eller barn i maskin än:)

    ALLT kan hända när jag tvättar...blurk:)))
    kramen på sej!!!! ovila lite igrann med du:)

    SvaraRadera
  21. Nja, inget roligare än pengar och några tamponger då och då....ett och annat kvitto kanske.

    SvaraRadera
  22. Jag har tvättat ungefär allt som ryms in i en tvättmaskin, och alltför ofta kommer det som gick in som vitt ut som rosa....ibland lila.

    SvaraRadera
  23. Tvättar allt. I 60 grader.

    Pappi tror han går upp i vikt å kläderna blir mindre å mindre, jag låter honom tro det.

    SvaraRadera
  24. Lita har slunkit med mest kvitton & annat papper men det som var mest retfullt var när jag tvättade min mobil som var 1 vecka gammal,,,den blev sej aldrig lik igen=(

    SvaraRadera
  25. Oanvända tamponger i jenasfickor är en favorit i repris här :)

    SvaraRadera
  26. Tvättade nyligen en läppsyl.
    Fungerade bra ändå!

    SvaraRadera

Ja, och...?