QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 februari 2010

Jaja...

Var på ett årsmöte igår i en förening jag tillhör. En förening för alla åldrar, och som ska vara inkluderande. Men vad less jag blir på kommentarer som: "så har det alltid varit", och så less jag blir på människor som sitter och gör grimaser när andra pratar. Och så påberopar man sej ålderns rätt. Jag tänker som så, att hade det varit min son som gjort och sagt tillsvarande, så hade han fått på puckeln så det griner om det av de samma människorna.
Sorgligt är vad det är.

Men L hade kvällens snyggaste scarf med prickar på! Den utlöste ett våldsamt habegär där jag satt och beundrade den och hade jag inte varit så väluppfostrad(!) hade jag slitit den av henne der og da!

17 kommentarer:

  1. Håller med, måste allt vara som förr? Och sen undrar folk varför de yngre inte vill fortsätta!?

    SvaraRadera
  2. Allt var inte alls bättre förr!

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  3. Och du hade kvällens mest imponerande full beams ;-p
    (jaja, jag ÄR avis)
    Grimastanten har för övrigt varit i farten igen. Nu har *alla* skruvarna lossnat. Men det skiter vi i, vi är glada och trevliga. Eller hur :-)

    SvaraRadera
  4. Faustina: VAD är full beams???? Los tuttos? Eller? Jag är alltid glad och trvlig, fråga min man!

    SvaraRadera
  5. hahaha typisk , säkert en massa gamlingar som sa det *så har det alltid varit*
    ibland måste det nytt blod in och röra om i grytan!

    SvaraRadera
  6. Blä vad trist, kunde du hålla god min? Jag har aldrig vett att hålla käft, blir galen på trångsynthet.

    SvaraRadera
  7. Precis, varför ska allt vara som förr?Hade alla tänkt så hade vi bott i grottor och käkat nötter.

    SvaraRadera
  8. Det luktar lite rädd för förändring och vem vet, kanske förbättring...

    SvaraRadera
  9. Usch vad tröttsamt. Bra att det sitter kloka Osloskånskor där som kan få balans på styrelsemötena.

    Markattan

    SvaraRadera
  10. Ehrm, det är alltså när los tuttos knoppar sig, if you catch my drift. Ståpupp heter det på norska. På mitt jobb kan detta fenomen få vissa manliga kollegor att knipsa en på knoppen (alltså inte huvet) och fråga: harru pynta deg?

    SvaraRadera
  11. Misstänkte det. Det var kallt. Sicka kolleger vissa har!

    SvaraRadera
  12. fniss:) vet min sambos farmor skulle sätta mej på plats en gång, och sa att "hon minsann visste bättre än jag för hon var minsann Äldre"!

    jag replikerade enkelt o effektivt:
    -om det vore så att vishet kommer med ålder, borde väl inte 90 procent av gamlingarna sitta på hemmet o inte ens veta vad dom heter eller hur man torkar sig i röven:)

    kan tillägga att vi inte riktigt drar jämt ännu:))) gammelfarmorn o jag)

    kramen!!!

    SvaraRadera
  13. Så himla typiskt. Grimasera när nån pratar. Fult, men det är väl en osäkerhet hos personerna i fråga.Trist är det iaf. Och förändringar, huvva det är tydligen riktigt skrämmande Ha en fin helg

    SvaraRadera
  14. Men guuu hur har en bit av det där tyget hamnat på ditt bord....Har du varit här? Tänker på habegäret till den prickiga scarfen....

    SvaraRadera
  15. Det är faktiskt oftare jag blir frb på "vuxna" än på ungdomar när det gäller uppförande.

    SvaraRadera
  16. Det är tanter, det. Tur att det finns många andra trevliga i den föreningen.

    SvaraRadera
  17. Grimacher irriterar mig också. Det är så förnedrande och barnsligt.

    SvaraRadera

Ja, och...?