QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 februari 2010

Höh!


Kommer ni ihåg det här? Det visade sej att när jag väl kom in i jackan så var där faktiskt fickor - infällda i sömmen rätt ovanför tuttsen. Men vem vill gå med nyckelknippan rätt på los tuttos gigantos? Inte jag iallafall. Och eftersom dom befintliga fickorna var så till den milda grad igensydda, så fick det fortsätta vara så. Jag sydde dit mina planlagda fickor med blixtlås på det normala stället
för fickor, och med nya knappar blev det riktigt snajdigt :-)


Här får man köpt dom fina knapparna!

18 kommentarer:

  1. Duktigt, själv är jag inte så mycket för att sy blixtlås. Jag syr hellre lite okomplicerat rakt fram.

    SvaraRadera
  2. *skrattar* los tuttos gigantos? Det måste jag få låna nån gång :-D Snygga knappar, har du en likadan sommarvariant?

    SvaraRadera
  3. haha, tuttos gigantos, den var både ny och bra! snygga knappar :)

    SvaraRadera
  4. Haha, du är rolig!
    Fina knappar :)

    SvaraRadera
  5. Önskar fortfarande att jag kunde :O) Sy alltså :O)

    SvaraRadera
  6. Konståkningsknappar! Det är sånt jag kallar avancerat. För du åker väl konståkning när du har på dig den?

    SvaraRadera
  7. Ok! Visa jackan med knapparna. var har du hittat dom?

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara knappar! :)
    Los Tuttos Gigantos lät som ett extremt bra namn på ett tjejband! Rockigt och kaxigt!

    SvaraRadera
  9. Bild på jackan då?? var är den bilden?

    Jag vill inte heller spetsa någon på nyckelknippan som sitter som en gigantisk vass bröstförstoring.

    Fast spetsa lät ju fint med tanke på att mina inte kanske var så uppåtputande före knipptillsättandet ;)

    SvaraRadera
  10. Nu har du massor med grejer att lägga ut bilder på ju!

    SvaraRadera
  11. Åh, vilka fina knappar!
    Och så duktig du är! Skulle aaaaaaldrig våga klippa och fixa i en köpejacka. Visa den!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Som sagt det där med att sy Det är absolut inte min grej. Symaskinen gillar inte mej serru.

    SvaraRadera
  13. Så fina! Men hur kan man placera ett par knappar mitt på behagen... Inget för mig och mina former...

    SvaraRadera
  14. Åhh, får vi se på lördag...
    Jackan alltså!

    SvaraRadera
  15. Hey där K! Nästa lördag ska jag åka till en gigantisk marknad med bara lokalt tillverkade grejjor och se om jag hittar lite kuliga knappar till din samling:)

    Och så får du gärna TÄVLA på min sida:) Du kan vinna en äkta polispryl ifall du e fyndig:)

    SvaraRadera
  16. Jättefina knappar, har aldrig sett så snyggt!! DET DÄR är sömnad i min smak - två hål att hålla sig till och så upp/ned/upp/ned och så vidare tills det sitter fast! Det kan ett barn klara av!!
    Och möjligen också jag..;DD

    SvaraRadera

Ja, och...?