QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

14 februari 2010

HjärtaGrattis till er alla idag!

Oj så kul att för första gången ha varit på bloggträff! Alla tre tjejerna var lika söta i verkligheten som i bloggsjälen! Vilken glädje att lära känna så mycket fina människor på alla dessa bloggar man följer.
Jag hoppas att jag en gång ska ha fått träffat alla i verkligheten :-)

Ja. Och så igår då, när man kommer hem, medbringanes fiiiiina semlebakverket fra det store utland,
så vill Maken inte ha (?!)
-Blir för sött, sa han. Bobben.
-En halv då, sa jag, vi kan dela?
-Ja okej då, sa han.

Så jag delade fina semlan mitt av och gav honom hans halva.
Och vet ni vad han gör?
Han tippar den elegant ner på sin (nya) laptops tangentbord!
Med grädden neråt!

Jamen så gör man väl inte när man får nåt?
Otacksamt, tycker jag.

28 kommentarer:

  1. han gjorde så iaf:) Och säger man grattis på alla hjärtans dag? Eller hur säger man?

    SvaraRadera
  2. Jag säger Grattis! Trodde Maken skulla tippa mentalt; fiiiiina NYYYA laptopen full av grädde. Pucko.

    SvaraRadera
  3. Haha, nä så kan man verkligen inte göra! ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, grattis då. Synd om maken men å andra sidan, han borde veta att man inte äter semla bredvid nya fina datorn.

    Kul att bloggträffen blev lyckad, synd att de inte hade semlor...

    Markattan

    SvaraRadera
  5. Håller med!
    Vad är det för Bobbe?

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte mer än att hålla med om gårdagen, det måste göras om!
    Nu får han skärpa sig! Sitta där och tappa bullen rätt ner i laptopen, sånt hyss ;))
    Kram.

    SvaraRadera
  7. bilder fr¨n träffen ;) tack!!
    men stakkars makens dator;(

    SvaraRadera
  8. Hahaha!! Jaa, så han bär sig åt ;0) !! Kraaam!

    SvaraRadera
  9. Jag är glad att han inte tappade den i din dator...

    SvaraRadera
  10. Åh, vad ni verkar haft mysigt... Nästa gång...
    Och semlan i laptopen, oops!

    SvaraRadera
  11. Kul att bloggträffen blev lyckad!
    Hur gick det för grädden som han tappade i datorn? Blev den sur..?

    SvaraRadera
  12. Suck! Den äldsta har sin gsm-telefon full med juice och den yngsta sin kamera fastkladdad med Battery... Alltså barnen, har inte en yngre och äldre man!

    SvaraRadera
  13. Norrmän kanske inte vet hur man äter semlor?

    SvaraRadera
  14. Inte bara otacksamt! Amatörmässigt också ;-)

    SvaraRadera
  15. Jag har också träffat några av mina bloggvänner irl. Underbart kul! En reste ända från Göteborg hit till Umeå. TVÅ gånger dessutom!
    Skickar varm hjärtkram till dig idag! :-)

    SvaraRadera
  16. ujujuj, vilket öde! Jag skulle gråta ögonen ur mig om jag hällde semla i datorn.

    SvaraRadera
  17. Maken smackade irriterat och var sen ganska sammanbiten. Jag ville ta bilde, men DET ville INTE han!

    SvaraRadera
  18. Oj då! Shit happens :O)

    SvaraRadera
  19. Ooooops! Semmeldrulle!
    Låter kul med bloggträff!
    En hjärtekram kommer här:
    Kram!

    SvaraRadera
  20. wow! visst är det kul med blogg-fikor:))))
    jag kände ju varken anka eller blomman innan, nu är vi nästintill bästisar:))) så kul! jag hoppas med på att få träffa alla IRL som man bloggar med:)

    men du...har du lärt dej en läxa nu rå?! aaaLDRIG dela med sej av semla!!! ajabajja! o definitivt inte te en karl! för sjutton:)))

    kramen!

    SvaraRadera
  21. Kul att ni fick till en träff!!

    Varför hamnar en macka/semla ALLTID åt fel håll när man tappar den?

    Grädde i tangentbordet är ganska ok, jag har en story om en spya som hamnade just där. Men den tar jag inte nu!
    Hjärtekramar
    Eva

    SvaraRadera
  22. Man är försiktig med semlor, försiktig...

    Det är mer dyrbart än finservisen ;)

    Jag är så avunsjuk på er bloggträff, synd bara på semmelbristen.

    SvaraRadera
  23. Det var väl lite dumt att göra så...
    Kul att träffen var lyckad :-)

    SvaraRadera
  24. Vilken tölp! Har du slickat av tangentbordet nu då? Så att inte all grädde gick åt pipan i onödan ... Och du - dela inte en semla nästa gång! :-D

    SvaraRadera
  25. Han ville väl bara spara lite till sen?
    Kul att träffen var bra. Jag vill också träffa dig! .-)

    SvaraRadera
  26. Jag tillhör det fåtal Svenskar som inte äter semla. När jag berättar detta för folk tittar de på mig som om jag hade ett IQ på 23.
    Jag klarar inte av att äta vispad grädde och min äldsta son är likadan. Min sambo och yngsta sonen är däremot inte ledsna för det utan det äter GÄRNA upp våra också...

    SvaraRadera

Ja, och...?